;
coinex

چت بات هوش مصنوعی PassGPT به سادگی رمزهای عبور را حدس می‌زند!

مدل هوش مصنوعی PassGPT توانایی حدس و کشف رمزهای عبور را داشته که محققان این مدل جدید را به‌منظور ساخت پسوردهای قوی و کشف رمزهای عبور ابداع کرده‌اند.

به گزارش Decrypt، پژوهشگران ETH Zurich، مرکز علم داده‌های سوئیس و SRI International در نیویورک با استفاده از مدل زبانی بزرگ GPT-2 از شرکت OpenAI موفق به ساخت هوش مصنوعی PassGPT به عنوان ابزاری قدرتمند به‌منظور کشف گذرواژه‌ها و ارزیابی استحکام آن‌ها شده‌اند. آموزش این مدل مبتنی بر مجموعه عظیمی از رمزهای عبور نشت‌یافته بوده و درواقع نمایانگر خطرات هوش مصنوعی است.

نوآوری این مدل صرفاً در توانایی پیشگویی آن نبوده، بلکه در روش عملکرد منحصربه‌فرد آن پنهان شده است. این مدل احتمالاً به‌عنوان بنچمارک جدیدی جهت تحقیق درزمینه امنیت پسوردها محسوب شود. افزون‌براین، مدل مذکور توانایی حدس گذرواژه‌هایی را دارد که حتی قسمتی از مجموعه داده‌هایش نیستند.

برخلاف مدل‌های پیشین که هر گذرواژه را تحت عنوان یک موجودیت کامل مدنظر قرار می‌داد، PassGPT از استراتژی جدیدتر و جالب‌تری بهره گرفته است. این مدل به‌طور حرف به حرف رمزهای عبور را خواهد ساخت تا به پیچیده‌ترین رمزها دست یابد. همانطور که اشاره شد مدل کنونی با میلیون‌ها گذرواژه افشاشده آموزش داده شده است.

بیشتر بخوانید: با اپلیکیشن Character AI شخصیت هوش مصنوعی اختصاصی بسازید

قابلیت‌های هوش مصنوعی PassGPT

«خاوی راندو»، از پژوهشگران سازنده این مدل هوش مصنوعی، اعلام کرده است که PassGPT چیزی بالغ بر 20 درصد بهتر از مدل‌های پیشرفته GAN توانایی کشف گذرواژه‌ها را دارد. این مدل همچنین از امکان تولید رمزهای منحصربه‌فردی برای شما برخوردار است.

یکی از قابلیت‌های PassGPT شناسایی الگوهایی بوده که به نظر سرویس‌های تشخیص استحکام گذرواژه‌ها از قدرت کافی برخوردار هستند، بااین‌حال با تکنیک‌های مولد به‌گونه‌ای نسبتاً ساده می‌توان آن‌ها را به‌طور کامل کشف کرد. راندو در این رابطه تصریح کرد: «شناسایی رمزهای عبور غیرانگلیسی برای ابزارهای مبتنی بر فرهنگ لغت کار سختی است، اما PassGPT این الگوها را در زبان‌های مختلف می‌آموزد.»

هوش مصنوعی PassGPT

به هر حال این مدل هوش مصنوعی به‌عنوان سند دیگری مبنی بر قابلیت‌های هوش مصنوعی در بخش‌های گوناگون است. این مدل‌ها قطعاً باید با داده‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون آموزش داده شده تا از آن‌ها عملکردهای متفاوتی به دست آورد. در صورتی که قصد دارید در وب در پی PassGPT جست‌وجو کنید، باید به یاد داشته باشید که پیش‌تر یک ابزار دیگری با همین نام به‌عنوان دروغ اول آوریل منتشر شده بود که به هیچ عنوان عملکردی مشابه هوش مصنوعی PassGPT ندارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های هوش مصنوعی PassGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر