coinex
راهنمای خرید تکراتو

سقف ارزش خودروهای مشمول مالیات در سال 1402 چقدر است؟

سقف ارزش خودروهای مشمول مالیات در سال 1402 تعیین شد. در لایحه بودجه 1402 ارزش خودروهای مشمول مالیات چقدر است؟

سقف ارزش خودروهای مشمول مالیات در سال 1402 مشخص شد. قانون پرداخت مالیات خودروها و خانه‌های لوکس از سال 1400 مطرح شد که طبق آن مالکین این اموال باید مبالغی را به‌عنوان مالیات پرداخت می‌کردند که مبلغ آن بستگی به ارزش آن ملک یا خودرو دارد. اما آیا برای سال 1402 سقف پرداخت مالیات برای خودرو و خانه لوکس تغییری داشته است؟

بیشتر بخوانید: اخذ مالیات 20 میلیاردی از خودروهای لوکس ؛ بیشتر مالیات خودروهای لوکس دریافت نمی‌شود!

سقف ارزش خودروهای مشمول مالیات در سال 1402 چقدر است؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی جزئیات دریافت مالیات از خودروها و خانه‌‌‌های لوکس در سال‌جاری را تشریح کرد. مهدی موحدی بک‌‌‌نظر در مورد گرفتن مالیات در موارد مالکیت بیش از یک‌خودرو یا یک‌مسکن گفت:

قانونی برای گرفتن مالیات از چند خودرو نداریم، بلکه مالیاتی که در چند سال اخیر در قالب قوانین بودجه سالانه تصویب شده، مربوط‌به مالیات بر خودروهای لوکس و گران‌قیمت و املاک لوکس است که از سال ۱۴۰۰ این مساله در قوانین بودجه گنجانده شده است.

سقف ارزش خودروهای مشمول مالیات در سال 1402 چقدر است؟

وی گفت: «در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم مالیات بر خودروی لوکس وجود دارد. در سال قبل هم این مساله بود. کسانی که خودروهایی به ارزش بیش از ۵/ ۱میلیارد تومان داشتند که به‌عنوان خودروی لوکس قلمداد می‌‌‌شد، باید مالیات می‌‌‌پرداختند. امسال هم طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ عدد ۳میلیارد تومان برای خودروی لوکس در نظر گرفته شده است؛ یعنی خودروهایی که ارزش آنها کمتر از ۳میلیارد تومان باشد، مالیات ندارند، اما هر خودرویی که ارزش آن بیش از ۳میلیارد تومان باشد، به عنوان لوکس قلمداد شده و از ابتدای سال‌جاری مشمول یک‌‌‌درصد مالیات می‌‌‌شوند.»

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این پرسش که اگر یک خانوار چند خودرو داشته باشد که ارزش مجموع آنها بیش از ۳میلیارد تومان باشد، گفت:

قانون در مورد مجموع ارزش خودرو سخنی نگفته، ولی تصریح دارد که اگر ارزش یک‌خودرو بیش از ۳میلیارد تومان باشد، امسال مشمول مالیات بر خودروی لوکس می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سقف ارزش خودروهای مشمول مالیات در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام مالیات گرفتن از خودروهای داخلی درزمان انتقال خود رو خیلی زیاد است ومردم ازاین بابت خیلی نا راحت هستند چون واقعاکیفیت خود روها زیر صفر است وجیب خالی ملت وتورم وگرانی فشار مضاعف برخوانواده ها آورده است ولی مسولین در تشک قو وزندگی مرفه خبر از ملت ندارند که هنوز بار ۸سال جنگ وتحریم وگرانی را یدک می کشند ودرهر خوانواده ای چند نفر بیکار وجود دارد این ملت گناهی نکرده تا این همه تاوان پس بدهد مسولین بیدار شوید تادیر نشده است

    پاسخ