;
coinex

کانسپت آینده‌نگرانه مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد؛ برگ برنده مرسدس!

مرسدس بنز Vision One-Eleven به‌عنوان کانسپت آینده‌نگرانه این شرکت بزرگ رونمایی شد. تلفیقی از طراحی گذشته با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا.

کانسپت آینده‌نگرانه مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد. کمپانی خودروسازی مرسدس بنز از یک کانسپت جدید رونمایی کرد که طراحی آن از نسل دهه 60 و 70 میلادی الهام گرفته شده ولی در آن از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. Vision One-Eleven کاملاً از روی خودرو C111 الگوبرداری شده است که در سال 1969 در تعدادی بسیار محدود تولید شد.

بیشتر بخوانید: با خرید اشتراک مرسدس بنز قدرت و سرعت بیشتری را تجربه کنید!

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

مرسدس بنز از یک کانسپت هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این کانسپت پیشرفته ویژن یک-یازده (Vision One-Eleven) نام دارد و برای ادای احترام به سری تحقیقاتی C111 توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید این سری نیز مفهومی بود و در دهه‌های 60 و 70 میلادی با هدف آزمایش آخرین تکنولوژی‌های وقت تولید شد. کانسپت جذاب اشتوتگارتی‌ها به پیشرانه برقی با موتورهای بسیار پیشرفته‌تر مجهز است و از آخرین فناوری‎‌‌های موجود سود می‌برد.

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

مرسدس بنز ویژن یک-یازده از نظر طراحی کاملاً یادآور C111 است؛ خودرویی فراتر از زمان که در سال 1969 معرفی و 16 دستگاه از آن برای انجام تحقیقات مختلف تولید شد. این کانسپت جدید بدنه‌ای بسیار آیرودینامیک و با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی دارد. در نمای روبه‌رو، اسپویلر فوق‌العاده حجیم و یک پنل بیضی‌شکل شاخص‌ترین المان‌ها هستند. این پنل درحقیقت یک نمایشگر دیجیتال است که می‌تواند پیام‌های مختلفی را نشان دهد.

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

مثل C111، کاپوت مرسدس بنز ویژن یک-یازده نیز دارای دو شکاف بزرگ است. این شکاف‌ها با محفظه کابین ادغام شده و ساختاری واحد را ایجاد کرده‌اند. شیبی که از دماغه خودرو شروع شده است، با قوسی زیبا و ملایم و عبور از روی کابین شیشه‌ای، به انتهای خودرو ختم می‌شود. همان‌طور که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، کانسپت جدید اشتوتگارتی‌ها بدنه صاف و یکدستی دارد و برخلاف مدلی مثل لامبورگینی روئلتو، اثری از خطوط تیز و شکسته‌ای به‌هیچ‌وجه نیست.

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

مرسدس بنز ویژن یک-یازده تنها 1,170 میلی‌متر ارتفاع دارد. درهای بزرگ این مفهومی برقی گالوینگ هستند و مدل افسانه‌ای 300SL متعلق به دهه 50 میلادی را در ذهن تداعی می‌کنند. نمای عقب این مفهومی جذاب، حالتی قرینه با نمای روبه‌رو دارد. مرسدس بنز ویژن یک-یازده در قسمت عقب به یک باله متحرک مجهز است. اما نکته جالب اینکه کمپانی پیشتاز آلمانی تأکید دارد اسپویلر موجود در پایین سپر به اندازه باله نیروی رو به پایین تولید می‌کند. این کمپانی می‌گوید قطعه مذکور به «اتصال محکم و ادغام خودرو با سطح جاده» اشاره دارد.

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

کانسپت‌های سری C-111 به موتورهای دورانی و پیشرانه‌های دیزلی مجهز بودند. اما ویژن یک-یازده یک کانسپت مدرن است و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بهره می‌برد. باتری‌ این خودرو با کمک تیم فرمول یک مرسدس بنز توسعه یافته‌ است. سلول‌های باتری ساختاری استوانه‌ای شکل دارند و با کمک مایع مخصوص خنک‌کاری می‌شوند. اشتوتگارتی‌ها روی ترکیب شیمیایی باتری نیز مانور زیادی می‌دهند؛ هرچند وارد جزئیات نشده‌اند.

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

پیشرانه مرسدس بنز ویژن یک-یازده متشکل از دو موتور برقی است. این موتورها از نوع شار محوری هستند و توسط شرکت انگلستانی «یاسا» ساخته شده‌اند. بد نیست بدانید مالکیت این شرکت در اختیار کمپانی مرسدس بنز است. این موتورها وزن پایین‌تری دارند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قدرتمندتر هستند. در رابطه با خروجی این موتورها متأسفانه اطلاعاتی در دست نیست.

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

استفاده از موتورهای برقی پیشرفته با ابعاد کوچک‌تر، امکان گسترش کابین به فضای عقب‌تر را فراهم کرده است. درنتیجه مرسدس بنز ویژن یک-یازده کابینی جادارتر نسبت به سوپراتومبیل‌های کنونی دارد. صندلی‌های این مفهومی از نوع موسوم به سطلی و به رنگ نقره‌ای هستند. سایر قسمت‌ها هم عمدتاً پوششی به رنگ سفید، نارنجی و قهوه‌ای دارند.

مرسدس بنز Vision One-Eleven رونمایی شد

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده درحقیقت یک نمایشگر عریض است که مثل جلوپنجره ساختاری بیضی‌شکل دارد. این نمایشگر برای اشاره به گذشته، اطلاعات و داده‌ها را به‌صورت پیکسلی نمایش می‌دهد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که داشبورد جنسی از پلی‌استر بازیافتی دارد.

فرمان مرسدس بنز ویژن یک-یازده فرمی مستطیلی‌شکل دارد. در کنار این فرمان مدرن، یک نمایشگر دیگر نصب شده است که اطلاعات اصلی را در اختیار راننده می‌گذارد. به‌غیر‌از این نمایشگر، راننده می‌تواند با کمک هدست واقعیت افزوده مجیک لیپ 2 کل فضای اطراف را به یک نمایشگر بزرگ با رابط کاربری تبدیل کند! درصورت استفاده از این هدست، راننده قادر خواهد بود آن طرف ستون‌های A را ببیند!

با وجود تمام جذابیت‌ها، مرسدس بنز ویژن یک-یازده همانند اعضای قدیمی در حد یک پروژه مفهومی باقی خواهد ماند. البته مرسدس بنز اعلام کرده است تکنولوژی‌های دیجیتال و فنی این مفهومی در مدل‌های تولید انبوه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ مرسدس بنز Vision One-Eleven چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر