coinex
راهنمای خرید تکراتو

قیمت دنا پلاس توسط شورای رقابت اصلاح و اعلام شد

قیمت دنا پلاس و افزایش قابل توجه آن توسط ایرانخودرو به چالش‌هایی منجر شد که نهایتا پای شورای رقابت و مسئله اصلاح قیمت را به میان کشید.

هفته گذشته بود که شورای رقابت با انتشار جدولی خبر تغییرات قیمتی محصولات ایران خودرو را به دلیل اعمال استانداردهای جدید اجباری و تغییرات تجهیزات فنی اعلام کرد که براساس این جدول تعدادی از خودروها از جمله دنا پلاس رینگ فولادی با کاهش ۴۳ میلیون تومانی روبرو شده بود. با این وجود ایرانخودرو برخلاف اعلام شورای رقابت، قیمت دناپلاس را افزایش هم داد که جنجال‌آفرین شد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید تیگارد X35 خرداد 1402 اعلام شد [+جدول]

تغییر قیمت دنا پلاس به تصمیم شورای رقابت [بروزرسانی 31 خرداد 1402]

اعلام همین مطلب باعث شد تا خریداران این خودرو خوشبین به کاهش قیمت‌ها باشند اما ایران خودرو به جای کاهش ۴۳ میلیون تومانی قیمت در لیست جدید خود اعلام کرد که «محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس ۷۰۳۲۳، خودروی دنا پلاس دستی توربو با کد کلاس ۷۰۴۰۸ است که بر اساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ ۴۳۸,۶۱۳,۹۴۳ ریال از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف کننده محصول دنا پلاس جدید رقم ۴,۱۰۰,۰۱۲.۴۸۴ ریال خواهد شد».

این موضوع نارضایتی خریداران این خودرو را به دنبال داشت  و اعتراضات به حدی رسید که خریداران با تجمع روبروی ساختمان شورای رقابت خواستار بررسی این موضوع توسط شورا شدند که در نهایت قرار شد قیمت دنا اصلاح شود.

قیمت دنا پلاس

در حال حاضر شورای رقابت قیمت جدید دنا پلاس را به ایرانخودرو اعلام کرده است. بر این اساس قیمت دنا پلاس توسط شورای رقابت حدود 63 میلیون کاهش یافته و قرار است به زودی ایران خودرو آن را در قالب یک اطلاعایه منتشر کند. در حال حاضر و بنابر اطلاعات به دست رسیده، قیمت جدید دناپلاس حدود 347 میلیون تومان درنظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تغییرات قیمت دنا پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (15 نظر)

    ماشینی که قرار بود 281 باشه با حذف رینگ آلومینیم و ترمز و کلی چیز دیگه دار شده۳۴۹تومن . کجاش ارزون شده؟؟

    پاسخ

    سلام
    ایا 347 میلیون قیمتی هست که شورای رقابت و ایران خودرو در اون توافق کردن برای خودرویی که اپشن هاش رو کم کردن. یا شورای رقابت محاسبه مجدد رو به ایراان خودرو سپرده است؟
    اگر این قیمت مصوب شورای رقابت هم هست. یعنی باید در شورای رقابت رو گل گرفت که روی نظر کارشناسی خودش نایستاد. این نشون میده که خوب در مورد بقیه خودروها هم درست قیمت گذاری نشده و این رویه به خودرو ساز کمک میکنه که رفتارشو تکرار کنه.
    ثانیا چرا سود مشارکت محاسبه نشده است؟
    ایا در جلسه ای که شورای رقابت با ایران خودرو گذاشته است نمایندگان مشتریان هم حضور داشتند؟
    شورای رقابت به چه مجوزی از طرف مشتریان با خودرو ساز مصالحه کرده است؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا از دفتر ریاست جمهوری0216133 و همچنین وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده پیگیری کنید.

    پاسخ

    یه سری به خودت بزن

    پاسخ

    اینا ۹۰تومان زیادش کردن،بعد الان۶۰ تمن ازش انداختن، ن خانی اومده ن خانی رفته و تازه منت هم سر مردم گذاشتن،دایی پع همین الانش ک ۳۰تا از قیمت قبلیش بیشتر شده، بدون اپشن بدون هیچ،لعنت خدا تو روح ایرانخودرو و خودروسازاهای داخلی

    پاسخ

    این تغییر قیمت و کاهش شامل دنا پلاس توربو شارژ سانروف دار با کد 70406 هم می‌شود؟؟

    پاسخ

    ماشینی که قرار بود 281 باشه با کم کردن رینگ آلومینیم و کاسه ای کردن ترمز و کلی چیز دیگه دارن 341 تومن می دن بهمون. این انصاف نیست.

    پاسخ

    موش و گربه بهم ساختن وای به حال جیب مردم

    پاسخ

    این شرکت حقه باز یک بازی در آورد و ماشین که تازه 50 میلیون گرون شده بود و 281 میلیون شده بود رو کرد 373 میلیون و چند تا چیز هم ازش کند و اکسل عقب رو هم کاسه ای کرد و رینگهارو هم فولادی!! حالا مثلا اصلاح میخوان بکنن و این ماشسن همه چیز کنده شده رو بدن 340 میلیون و ما هم خوشحال باشیم که اصلاح کردن و راضی باشیم و تشکر کنیم!! حواسمون هم نیست که اکسل و رینگ رو ورداشتن و 60-70 میلیون هم گرونتر!!

    پاسخ

    کاش از اولش شورای رقابت لعنتی لطف نمیکرد کم کنه که ایرانخودرو دست پیش بگیره چون ایرانخودرو پیش پرداخت اولیه رو ازما 133 مطابق با قیمت 324 که با پیش پرداخت راناپلاس که همین قیمت 323 تومن تمام شدش یکی بود ازمون گرفت یعنی ایرانخودرو به همین کم کردن آپشنها قانع بود و قیمت رو شاید بالا نمیبرد اما اینجوری دست پیش گرفته که اگه با اعتراض روبرو شد دوباره برگرده قیمت قبل نه کم بشه نه زیاد ولی شورایی که هر دیقه ی حرف میزنه چی گرفته این وسط دوباره که از قیمت قبل 43 کمتر نکرده حدود بیست میلیون بیشتر هم کرده و از 410 شصت کم کردن ملتم خوشحال که بالاخره کم کردن

    پاسخ

    چه اصلاح قیمتی چه کشکی کل قیمت ماشین ۳۲۴ بود شورای رقابت اومد گفت باید ۴۳تومن هم باید کم شه میشه ۲۸۱ دعوتنامه فرستادن ۳۷۴بریزید رفتیم اعتراض کردیم شورای رقابت ورود کرد گفت باشه ۳۳تومن کم می کنیم حالا برید ۳۵۰بریزید.دیدی چقد قشنگ جمع و تفریق کردن ما چی ما خوشحال اقایون کم کردن ۳۲۴ با ۴۳تومن کاهش میشه ۳۵۰!قشنگه نه تمام منطق ریاضی و هر چی جمع و تفریق خونده بودم تو این ۱۸سال اشتباه بود عجب معلم ریاضی خنگی داشتیم اشتباه تدریس کرده بود والله

    پاسخ

    خدا لعنتشون کنه.پس کی قیمت جدیدو اعلام میکنن؟
    زنگ زدم ایرانخودرو میگه خانوم قیمتی که تصویب شد که پایین نمیاد
    گفتم چطورقیمتی که تصویب شد بالا رفت؟

    پاسخ

    فعلا تا به امروز این اتفاق نیفتاده و دارن وعده سر خرمن میدن …به شعور ملت هم توهین می کنن

    پاسخ

    پیگیری اصلاح قیمت از سوی ایران خودرو
    # دنا-پلاس- کد- ۷۰۳۲۳
    پیگیری اصلاح قیمت از سوی ایران خودرو
    # دنا-پلاس- کد- ۷۰۳۲۳
    پیگیری اصلاح قیمت از سوی ایران خودرو
    # دنا-پلاس- کد- ۷۰۳۲۳
    پیگیری اصلاح قیمت از سوی ایران خودرو
    # دنا-پلاس- کد- ۷۰۳۲۳
    پیگیری اصلاح قیمت از سوی ایران خودرو
    # دنا-پلاس- کد- ۷۰۳۲۳

    پاسخ

    این تغییر قیمت و کاهش شامل دنا پلاس توربو شارژ سانروف دار با کد 70406 هم می‌شود؟؟

    پاسخ

    شورای رقابت باید زمان اصلاح قیمت رو مشخص میکرد چون دعوتنامه صادر شده و مهلت تکمیل وجه محدود است و تکلیف ما معلوم نیست

    پاسخ