;
coinex

هوش مصنوعی تصویرساز کوالکام برای موبایل معرفی شد؛‌ خلق تصاویر بدون اینترنت!

هوش مصنوعی تصویرساز کوالکام برای موبایل رونمایی شد. کوالکام با هوش مصنوعی خود حتی بدون نیاز به اینترنت قابلیت تصویرسازی را به ارمغان می‌آورد.

هوش مصنوعی تصویرساز کوالکام برای موبایل معرفی شد. شرکت کوالکام در کنفرانس بینایی رایانه‌ای و بازشناخت الگو (CVPR) از مدل هوش مصنوعی خود موسوم‌به ControlNet رونمایی کرد که مخصوص پردازنده‌های اسنپدراگون بوده و برای تصویرسازی نیاز به اینترنت ندارد.

این مدل هوش مصنوعی در بخش‌های زیادی شباهت به هوش مصنوعی شرکت ادوبی (Firefly) دارد ولی هوش مصنوعی ادوبی برای ارائه خدمات نیاز به اینترنت دارد و این یک نکته منفی برای این شرکت به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی دقیق زمان فوت بیماران با هوش مصنوعی NYUTron

هوش مصنوعی تصویرساز کوالکام برای موبایل رونمایی شد

کوالکام در کنفرانس بینایی رایانه‌ای و بازشناخت الگو (CVPR) از هوش مصنوعی تولید تصویر جدیدی تحت عنوان ControlNet برای موبایل رونمایی کرد که دو مزیت اصلی دارد:

  1. بدون نیاز به اینترنت روی تمام پلتفرم‌ها کار می‌کند
  2. به جای استفاده از یک متن اصلی، ابتدا باید یک تصویر اولیه به آن ارائه کنید و سپس براساس دستورات متنی، تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را می‌توانید دستکاری کنید.

از برخی جهات، ControlNet شباهت زیادی به Firefly، مدل هوش مصنوعی ادوبی دارد که برای بهبود تصاویر کاربران طراحی شده است. با این حال، مدل ادوبی نیز برای کار کردن به اتصال آنلاین نیاز دارد.

هوش مصنوعی تصویرساز کوالکام برای موبایل رونمایی شد

به گزارش TechRadar، کوالکام مدل ControlNet را به‌گونه‌ای طراحی کرده که می‌تواند روی ویندوز، مک، iOS و اندروید قابل اجرا باشد، اما در صورتی که روی پلتفرم اسنپدراگون این شرکت و به ویژه پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) موجود در اسنپدراگون 8 نسل 2 که گلکسی S23 اولترا از آن بهره می‌برد اجرا شود، سرعت بسیار بهتری خواهد داشت.

ControlNet کار خود را با درک اشکال و ساختارهای اولیه تصاویر مدنظر کاربران آغاز می‌کند و براین‌اساس می‌تواند محیط اطراف آن‌ها را ترسیم کند، اما سرعت و کیفیت خروجی ارائه شده توسط آن، احتمالاً چیزی است که توسعه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار شخص ثالث را علاقه‌مند خواهد کرد. همچنین توانایی آن در انجام محاسبات خود به‌صورت محلی نکته قابل‌توجه دیگر است.

هوش مصنوعی تصویرساز کوالکام برای موبایل رونمایی شد

همچنین برای کار با ControlNet نیاز نیست تا یک تصویر کامل ارائه کنید، بلکه این مدل می‌تواند کار خود را با یک طراحی اولیه نامشخص و پیام متنی نیز انجام دهد. کوالکام در آزمایش خود، طرح اتودی از یک بچه گربه را به مدل خود ارائه کرد و ControlNet موفق شد تا آن را به یک تصویر سورئالیستی از گربه تولید کند که همچنان به تصویر اصلی شباهت دارد. همچنین این شرکت ادعا کرده که تصویر کاربران به دلیل پردازش محلی، در فضای ابری آپلود نمی‌شود یا با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

هنوز مشخص نیست که در چه پلتفرمی شاهد حضور ControlNet خواهیم بود، اما با توجه به اینکه این مدل هوش مصنوعی اساساً برای پردازنده‌های اسنپدراگون طراحی شده‌اند، گلکسی S24 اولترا یا حتی S25 اولترا از سامسونگ گزینه‌های ایده‌آلی برای بهره‌مندی از آن محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هوش مصنوعی تصویرساز کوالکام برای موبایل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر