;
coinex

اطلاعات بیش از 100 هزار کاربر ChatGPT در دارک وب به فروش گذاشته شد

یک شرکت امنیتی از فروش اطلاعات ورود به حساب بیش از 100 هزار کاربر ChatGPT در دارک وب به علت مشکلات موجود در زیرساخت‌های OpenAI خبر داده است.

طبق پست وبلاگ شرکت امنیتی سنگاپوری Group-IB که با همکاری ChatGPT تهیه شده، اطلاعات کاربری بیش از 100 هزار کاربر ChatGPT که حاوی اطلاعات ورود به سیستم چت‌بات OpenAI افشا شده و در تاریخ میان ژوئن 2022 تا مه 2023 در بازارهای دارک‌وب فروخته شده است. در ماه مه سال 2023، این رخداد به شکل چشمگیری افزایش یافته و حدود 27 هزار اطلاعات مربوط به ChatGPT در بازارهای سیاه آنلاین هم‌اکنون در حال خرید و فروش است.

در گزارش شرکت  Group-IB همچنین اعلام شده که کارمندان بسیاری از ChatGPT جهت انجام وظایف خود بهره می‌برند و در این راستا هشدار داده که احتمال افشای اطلاعات محرمانه شرکت‌ها وجود دارد؛ دلیل این امر هم این است که سؤالات کاربر و تاریخچه چت آن‌ها به‌صورت پیش‌فرض ذخیره خواهد شد. پس از سرقت این اطلاعات هکرها می‌توانند از آن‌ها به‌منظور حمله به شرکت‌ها یا کارمندان آن‌ها سوءاستفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مدیر ارشد هوش مصنوعی متا: سطح هوش ChatGPT در حد یک سگ است!

سرقت و فروش اطلاعات 100 هزار کاربر ChatGPT

براساس این گزارش، بیشترین اطلاعات فاش‌شده در سال پیش به منطقه آسیا-اقیانوسیه ارتباط دارد و حدود 40 درصد از کل آن‌ها را شامل می‌شود. در جایگاه اول این رتبه منفی اطلاعات کاربران هندی با بیش از 12,500 قرار دارد و در سوی دیگر ایالات‌متحده با حدود 3000 مورد، جایگاه ششم بیشترین اطلاعات افشاشده را کسب کرده است. فرانسه هم پس از ایالات‌متحده در جایگاه هفتم جای گرفته و قطب اصلی اروپا از نظر اطلاعات فاش‌شده به‌شمار می‌رود.

100 هزار کاربر ChatGPT

لازم به ذکر است که حساب‌های ChatGPT مستقیماً از طریق وب‌سایت OpenAI قابل ساخت بوده و همچین از حساب‌های گوگل، مایکروسافت یا اپل هم می‌توان جهت ورود و استفاده از خدمات این سرویس بهره برد. هرچند طی این تحقیق روش‌های ثبت‌نام کاربران بررسی نشده، اما به‌نظر «دیمیتری شستاکوف»، رئیس اطلاعات تهدید Group-IB، بیشتر حساب‌هایی در معرض خطر قرار گرفته‌اند که از «روش احراز هویت مستقیم» بهره می‌بردند.

وی در پایان این گزارش ضمن اشاره به عدم تقصیر OpenAI در افشا اطلاعات بیش از 100 هزار کاربر ChatGPT بیان داشت: «لاگ‌های شناسایی‌شده حاوی اطلاعات ورود به سیستم ذخیره‌شده ChatGPT، ضعف زیرساخت این چت‌بات را نشان نمی‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فروش اطلاعات ورود به حساب 100 هزار کاربر ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر