coinex
راهنمای خرید تکراتو

جریمه تاخیر در تحویل خودرو چقدر است و چطور باید آن را دریافت کرد؟

جریمه تاخیر در تحویل خودرو در طرح فروش خودرو توسط خودروسازان چقدر است و چطور باید آن را دریافت کنیم؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

با شروع آغاز فرآیند فروش خودرو در سامانه یکپارجه وزارت صمت، قوانین و مقررات جدید هم برای خودروسازان و هم متقاضیان تعریف شد که یکی از این قوانین، جریمه تاخیر در تحویل خودرو از طرف شرکت‌های خودروساز است. بنابراین خبر، چنانچه خودروسازی، محصول تحویلی را دیر به مشتری خود تحویل دهد، مشمول پرداخت 2.5 درصد جریمه تأخیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی پژو 207 با گیربکس 6 دنده مشخص شد [+جدول]

جریمه تاخیر در تحویل خودرو چقدر است

براساس گفته‌های معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، قوانین مربوط به سود تأخیر خودرو فارغ از مصوبه‌های شورای رقابت است. این قوانین در سال 1395 توسط هیئت وزیران دولت وقت تصویب شد و از آن زمان تاکنون اجرا می‌شود. جریمه تأخیر در تحویل خودرو براساس هر نوع قرارداد فروش اتومبیل، متفاوت است.

جریمه تاخیر در تحویل خودرو چقدر است

براساس دستورالعمل فروش خودرو که توسط سازمان حمایت تدوین شده، جزئیات مربوط به فروش خودرو بایستی کامل در قرارداد قید شود. این جزئیات شامل مبانی تحویل، زمان تحویل، سود مشارکت و جریمه تأخیر در تحویل خودرو است. قراردادهای تحویل فوری از نوع 30 روزه هستند و سود مشارکت در آن‌ها لحاظ نمی‌شود. سود جبران تحویل تأخیر در قرارداد تحویل فوری 2.5 درصد ماهیانه است.

این گفته‌ها درحالی بیان می‌شود که از مدت‌ها پیش، موعد تحویل خودروهای فروخته‌شده به روش فوری 90 روز کاری عنوان شده است. همچنین اگر سود تأخیر در قرارداد خودرو ذکر نشده باشد، مشتری می‌تواند این سود را از طریق طریق سامانه 124 و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌های کشور پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه تاخیر در تحویل خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    124 بدون اینکه مشخصاتی بگیره ببینه قرارداد شامل تاخیر میشه یا نه گفت باید بری شکایت کنی

    پاسخ