coinex
راهنمای خرید تکراتو

استفاده از اینترنت استارلینک در ارتش ژاپن آغاز شد

طبق گزارش روزنامه ژاپنی Yomiuri، مقامات نظامی این کشور در حال انجام آزمایشاتی جهت استفاده از اینترنت استارلینک در ارتش ژاپن تا سال آتی هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از بلومبرگ، این روزنامه ژاپنی ضمن نقل‌وقول از منابع دولتی که البته نامی از آن‌ها به میان نیامده،خبر داده که نیرو‌های دفاعی ژاپن قبلاً آزمایش‌هایی از شبکه ماهواره‌ای استارلینک از ماه مارس جهت بهره‌گیری در نیروهای زمینی، دریایی و هوایی خود انجام داده و از آوریل 2024 نیز به‌طور رسمی قصد استفاده از آن به‌طور کامل را دارند.

تکنولوژی استارلینک که از سوی شرکت موشکی اسپیس‌اکس، تحت مالکیت ایلان ماسک، فراهم می‌شود درواقع منظومه‌ای از ماهوا‌ره‌های کوچک در مدار پایینی زمین است. به‌نظر با استفاده از اینترنت استارلینک در نیروهای نظامی ژاپن ارتباط نیروهای دفاعی این کشور تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نسخه سیار اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink Mobility) معرفی شد

استفاده از اینترنت استارلینک در ارتش ژاپن

طبق اعلام روزنامه Yomiuri، نیروهای دفاعی ژاپن هم‌اکنون از دو ماهواره X-band بومی در فعالیت‌های خود بهره می‌برند. این سازمان تصمیم دارد تا در سال مالی آینده چند ارائه دهنده دیگر را هم مورد آزمایش قرار دهد.

استفاده از اینترنت استارلینک در نیروهای نظامی ژاپن

با توجه به نقش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در جنگ روسیه و اوکراین و همکاری موثر در برقراری ارتباط نیروهای اوکراینی، آنهم در هنگامی که زیرساخت ارتباطات این کشور مورد حملات شدید روسیه قرار داشت، بسیاری از کشور‌ها استفاده از اینترنت ماهواره‌ای را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

هم‌اکنون استارلینک تنها ارائه‌دهنده اصلی با پوشش سراسری بوده که طبق آخرین آمار بیش از 1.5 میلیون کاربر فعال دارد و وان‌وب، رقیب اروپایی آن نیز قرار است نقش نمایندگی اروپا را در رقابت اینترنت ماهواره‌ای ایفا کند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که چین هم تلاش‌هایی در راستای معرفی نماینده‌ای در این رقابت نفس‌گیر جهانی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از اینترنت استارلینک در ارتش ژاپن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر