coinex
راهنمای خرید تکراتو

تماشا کنید: فارسی حرف زدن متیو مک کانهی با هوش مصنوعی [+فیلم]

با تلاش یک توسعه‌دهنده‌ خوش‌ذوق ایرانی و بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی ویدئویی از فارسی حرف زدن متیو مک کانهی با صدای خودش منتشر شده است.

با ایده یک توسعه‌دهنده‌ ایرانی به نام صابر و بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، ویدیویی از فارسی حرف زدن متیو مک کانهی در توییتر منتشر شده که تا به امروز بارها توسط علاقه‌مندان مشاهده شده است. در این ویدیو «متیو مک‌کانهی»، بازیگر معروفی که در فیلم‌ها و سریال‌های شاخصی همچون فصل اول True Detective ایفای نقش کرده، کاملاً با صدای خودش به زبان فارسی حرف می‌زند.

این روزها پیشرفت‌های هوش مصنوعی از هنگام انتشار چت‌بات ChatGPT به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. طی ماه‌های گذشته ابزارهای متعددی مورد استفاده قرار گرفته و کاربران اینترنت را هیجان‌زده کرده است.

بیشتر بخوانید: لاکچری‌ترین هواپیمای شخصی از نظر هوش مصنوعی چه شکلی است؟ [+عکس]

ویدئو فارسی حرف زدن متیو مک کانهی

البته این اولین مرتبه‌ای نیست که هوش مصنوعی و دیپ‌فیک ما را به تعجب و حیرت وا می‌دارد. مدتی قبل هم یک ویدیو از مورگان فریمن، بازیگر معروف هالیوود، به روشی مشابه ترند شد.

حالا طبق اعلام صابر، وی دیتاستی از پادکست متیو مک‌کانهی تولید کرده و صدای او را با هوش مصنوعی تعلیم داده است. درواقع نسخه هوش مصنوعی صدای مک‌کانهی با اختلاف تنها پنج ثانیه، اقدام به اجرای دوبله‌ فارسی می‌کند. در ادامه این ویدئو جالب قابل مشاهده است:

به هر حال با وجود همه مزایا، هوش مصنوعی احتمالاً خطراتی جدی نیز در پی خواهد داشت. با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ویدیوهای دیپ‌فیک هم بیشتر از قبل خواهند شد و تشخیص محتوای اصلی از محتوای جعلی به یک امر خیلی دشوار تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ویدئو فارسی حرف زدن متیو مک کانهی به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر