;
coinex

اعتراف صادقانه وزیر ارشاد: با فیلترینگ مردم بیش از همیشه فیلم و سریال‌های بدون سانسور می‌بینند!

وزیر ارشاد اعلام کرد که با فیلترینگ مردم بیش از همیشه فیلم و سریال‌های بدون سانسور می‌بینند. آیا وزیر ارشاد دیدگاه خود را در این رابطه مشخص کرده است؟

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش هوش مصنوعی کشور عنوان کرد که با فیلترینگ، مردم بیشتر از قبل فیلم و سریال‌های بدون سانسور تماشا می‌کنند.

البته این اظهارنظر اسماعیلی سمت و سوی وی را مشخص نمی‌کند و معلوم نیست که با عمل فیلترینگ موافق است یا مخالف. ولی یقیناً مشخص می‌کند که فیلترینگ در کشور علی‌رغم ایجاد بازاری پرسود برای افراد سودجو، عملاً محدودیتی برای کاربران ایجاد نکرده و حتی باعث تضعیف حریم اخلاقی کاربران نیز شده است.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: با اختلال و فیلترینگ مخالفیم اما مسئول محدودیت‌های اینترنتی نیستیم!

تماشای فیلم و سریال‌های بدون سانسور توسط مردم بیشتر ازقبل شده است

«محمدمهدی اسماعیلی» در نخستین همایش «هوش مصنوعی، رسانه و تحولات تولید محتوا» سخنانی را مطرح کرد که به‌طور دقیق مشخص نمی‌کند دیدگاه او نسبت به فیلترینگ پلتفرم‌ها چیست.

او اعلام کرد با مسدودسازی دو شبکه اجتماعی خارجی (واتساپ و اینستاگرام)، بخش مهم ترافیک اینترنت کشور به سایت‌های داخلی اختصاص یافته است اما عمده این ترافیک صرف تماشای فیلم‌ها و سریا‌ل‌هایی می‌شود که بسیاری از آن‌ها در قالب تنظیم‌گری منتشر نشده‌اند:

«بنابراین پرسش مهم پیش روی نهادهای فرهنگی، سازوکار تنظیم‌گری در فضای امروز است؛ موضوعی که نظام حکمرانی سنتی فرهنگی ما را با چالش مواجه کرده.»

اسماعیلی با اشاره به تحولات اخیر در حوزه انتشار محتوای فیلم و سریال گفت: «امروز مرجعیت رسانه ملی ما علاوه بر رقبای خارجی، از سوی رقبای داخلی تهدید می‌شود که نشانه‌ای از تغییر فناوری‌های نوین است. مخاطب امروز در ایران فقط با تلفن همراه خود به بیش از 20 هزار فیلم و سریال در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی و سایر پخش‌کنندگان دسترسی دارد.»

به‌نظر می‌رسد مسئولان صرفاً به‌دنبال افزایش بازدید از محتواهای داخلی نیستند، بلکه هدف اصلی آن‌ها افزایش بازدید از محتواهایی است که موردقبول آن‌ها نیز باشد.

تماشای فیلم و سریال‌های بدون سانسور توسط مردم بیشتر ازقبل شده است

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گسترش کارکردهای هوش مصنوعی در سال‌های آینده، گفت:

«همان‌گونه که در دانش ژنتیک و نانو، عقب‌ماندگی‌ها را پشت سر گذاشتیم و امروز در لبه فناوری قرار گرفته‌ایم، اگر امروز به‌صورت فعالانه با مقوله هوش مصنوعی مواجه شویم، می‌توان از این فناوری فرصت ساخت.»

اسماعیلی همچنین از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه خواست تا نگاشت سند جامع الزامات هوش مصنوعی با همکاری نخبگان این عرصه از طریق اعلام فراخوان و جمع‌آوری دیدگاه‌ها در اولویت برنامه‌هایشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انفعال در عرصه فرهنگ مطلوب نیست، ابراز امیدواری کرد همایش دوم هوش مصنوعی در ماه‌های آینده با مشارکت فعال نهادهایی همچون شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شورای‌عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطا‌ت و فناوری اطلاعات و حوزه‌های علمیه برگزار شود تا علاوه بر بررسی ابعاد مختلف این فناوری، سیاست‌گذاری‌های کلان کشور از دستاوردهای آن بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ سهولت در تماشای فیلم و سریال‌های بدون سانسور با بکارگیری فیلترینگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر