;
coinex

خرید و فروش محصولات ایرانی در تیک تاک ؛ شبکه اجتماعی چینی جدیدترین جایگزین اینستاگرام!

خرید و فروش محصولات ایرانی در تیک تاک جدیدترین ایده مسئولین برای انتخاب یک جایگزین مناسب برای اینستاگرام است. اما آیا این ایده امکان اجرا دارد؟

شرکت یوریکا با هدف خرید و فروش محصولات ایرانی در تیک تاک راه‌اندازی شد. یک شرکت چینی فعال در زمینه کسب‌وکار که در شبکه احتماعی تیک‌تاک فعالیت دارد، با همکاری بخش اقتصادی ایران، شرکتی به‌نام “یوریکا” را در ایران تأسیس کرده تا بتواند محصولات ایرانی را در این شبکه اجتماعی ویدئومحور به فروش برساند. البته با این همکاری جدید ممکن است ویژگی خرید و فروش در اینستاگرام تضعیف شده و شبکه اجتماعی تحت مالکیت متا نیز کاربران بسیاری را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: شرط معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام شد

خرید و فروش محصولات ایرانی در تیک تاک ممکن شد

در همایش تجاری آشنایی فعالان اقتصادی ایران با خدمات شرکت Anext که همکار شرکت تیک‌تاک محسوب می‌شوند، چن، مدیر اجرایی Anext اعلام کرد: شرکت یوریکا که به صورت انحصاری برای همکاری با ایران راه‌اندازی شده آماده فعالیت است. او هدف از حضور مدیران این شرکت در ایران را معرفی محصولات ایرانی به بازار چین عنوان کرد و افزود:

از یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت چین حدود ۷۰۰ میلیون نفر از اینترنت برای خرید استفاده می‌کنند. روند تجارت الکترونیکی سنتی از مدل قدیمی به مدل تجارت الکترونیکی مبتنی بر علایق تغییر کرده است. در تجارت الکترونیکی سنتی مشتری به دنبال محصول می‌گردد. بیشترین بازده در فروش، در مدل جدید که مبتنی بر علایق مصرف‌کننده است رخ می‌دهد. در این نوع تجارت محصول به مصرف‌کننده علاقه‌مند معرفی می‌شود. شرکت ما به صورت تخصصی حدود ۶سال است که در این حوزه و با مدل جدید فعالیت می‌‌کند.

خرید و فروش محصولات ایرانی در تیک تاک ممکن شد

او در این رویداد که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شده بود، با بیان این که Anext در تیک‌تاک سومین ارائه دهنده بزرگ خدمات است، گفت: «هدف اصلی ما این است که محصولاتی را که ویژگی‌های خاص ایرانی دارد در تیک‌تاک معرفی و عرضه کنیم. قبل از آمدن به ایران تصور می‌کردیم ایران یک کشور کشاورزی است که محصولات پایه‌ای کشاورزی را تولید می‌کند اما بعد از بازدید از ایران و به خصوص بعد از بازدید از ستاد توسعه نانو دریافتیم که ایران در زمینه توسعه صنایع پیشرفته پتانسیل‌های زیادی دارد.»

چن در بخش دیگری از این برنامه به سوالات حاضران اختصاص داشت در پاسخ به سوالی درباره هزینه همکاری با این شرکت برای ایرانیان گفت:

تبلیغات در ابتدا هزینه ثابت دارد. پس از آن با توجه به میزان تبلیغ، متغیر می‌شود. هزینه بستگی به نوع محصول، نوع تبلیغ و میزان فروش دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره میزان بازدید از تبلیغات و لجستیک محصولات از ایران به چین گفت: «میزان بازدید با توجه به هزینه‌ای که صرف تبلیغات شده متفاوت است و بحث لجستیک نیز بستگی به نوع محصول دارد.»

خرید و فروش محصولات ایرانی در تیک تاک ممکن شد

به گفته چن، شرکت Anext فقط در چین فعالیت می‌کند ولی در گام بعدی در نظر دارند با تیک‌تاک به دیگر کشورهای شرق آسیا وارد شوند. مدیر اجرایی Anext در پاسخ به سوال دیگری درباره مسئولیت تولید محتوا برای مارکتینگ گفت:

تولید محتوا را هم می‌توان به شرکت Anext سپرد و هم می‌توان از محتوای خود تولید‌کننده استفاده کرد به شرط آن که توسط کارشناسان Anext تایید شود.

در بخش دیگری از این رویداد، مازیار نوربخش، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: «این همایش با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بنگاه‌های تولیدی و تامین‌کنندگان ایرانی و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور چین و ایران برگزار می‌شود. یکی از اهداف هیات نمایندگان اتاق تهران گسترش تعامل کسب‌وکارهای ایران با کسب‌وکارهای بزرگ سراسر دنیاست.»

به گفته او، در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها هم روابط ایران و چین بسیار قوی بوده است. نوربخش افزود:

این همایش فرصت مناسبی برای تبادل دانش و اطلاعات میان کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ خرید و فروش محصولات ایرانی در تیک تاک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر