;
coinex

اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی ؛ وزارت ارتباطات گوگل را به غیرحرفه‌ای‌گری متهم کرد!

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علت اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی را مرتبط به اقدام غیرحرفه‌ای خود گوگل علیه کاربران ایرانی می‌داند.

طبق بررسی رادار آروان به‌نظر اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی از ابتدای هفته پیش شروع شده است. در همین راستا روز پنج‌شنبه، 8 تیرماه هم این اختلال به اوج خود رسید. اما حالا به ادعای وزارت ارتباطات مشکل اختلال در گوگل از طرف خود این شرکت علیه کاربران ایرانی ایجاد شده است. از طرفی شرکت ارتباطات زیرساخت فعلاً توضیحی درباره بقیه سرویس‌هایی که دارای اختلال شده‌اند، ارائه نکرده است.

تنها شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن انتشار اطلاعیه‌ای، ادعا کرده که به‌علت محدودیت‌های فزاینده گوگل برای کاربران ایرانی، استفاده از سرویس جستجوی گوگل با اختلال مواجه شده است.

شایان ذکر است که رئیس‌جمهور هفته پیش و طی جلسه شورای‌عالی فضای مجازی، دستور به تشکیل کارگروهی شامل مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات داده تا دلیل کندی اینترنت مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن نیز اعلام شود. اما با وجود اینکه هنوز علت کندی اینترنت اعلام نشده شاهد چنین اختلال‌هایی نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اختلال در اینترنت کشور همزمان با ادعای بهبود سرعت و کیفیت اینترنت توسط وزیر!

اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی ؛ مقصر خود گوگل است!

طی اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت (زیرمجموعه وزارت ارتباطات) ذکر شده است: «در چند روز گذشته، گوگل در اقدامی غیرحرفه‌ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این محدودیت‌ها به‌صورت تدریجی درحال گسترش است. متخصصین شرکت زیرساخت در تلاش برای خنثی‌کردن این محدودیت جدید هستند.»

اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی
اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی

مستند فنی که در این اطلاعیه انتشار یافته، تصویر فوق از سایت check-host.net بوده که حاکی از محدودیت گوگل برای ایران بوده است. در صورت بررسی آدرس وب‌سایت‌های فیلتر‌شده در ایران مانند توییتر و فیسبوک هم در سایت مذکور، دقیقاً با همین پیغام در تصویر منتشرشده از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت مواجه خواهیم شد. البته در لحظه انتشار این خبر و با تست وضعیت گوگل برای ایران روی همین سرویس، مشکلی مشاهده نشده است.

اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی

به هر حال این موضوع درحالی عنوان شده که به باور کارشناسان فنی حجم اختلال‌های موجود در اینترنت بیشتر از مشکلات سرویس‌های گوگل است. کارشناسان همچنین تأکید می‌کنند که اختلال روی TLS و DNS و برخی سرویس‌های زیرساختی هم به‌شدت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

امکان انتشار توییت‌های 25 هزار کاراکتری برای مشترکین توییتر بلو فراهم شد

دیدگاه شما در خصوص اختلال در خدمات گوگل برای کاربران ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خواهش میکنم یکی کمک کنه دسترسی من به سایت گوگل قطع شده.

    پاسخ