;
coinex

احتمال کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی ؛‌ پدیده‌ای که صد سال پنهان بود!

اخترشناسان و محققان موفق به کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی شدند که گفته شده احتمالاً منشأ اصلی راز یک پدیده خاموش 100 ساله است.

اخترشناسان و محققان علوم فضایی اخیراً موفق به کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی شدند که راز خاموش یک پدیده 100 ساله را فاش کرده است. در حقیقت این راز 100 ساله به منشا شکل‌گیری نیروهای گرانشی عجیب منظومه شمسی مربوط می‌شود که دانشمندان می‌‌گویند دلیل آن احتمالاً وجود یک سیاره کشف نشده در ابر اورت است.

 

بیشتر بخوانید: یک نظریه جدید: اینشتین اشتباه می‌کرد، جهان در حال انبساط نیست!

کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی و افشای یک راز 100ساله

برای بیش از یک قرن، محققان علوم فضایی نسبت به وجود نیروهای گرانشی عجیبی که ظاهراً مدارهای سیاره نپتون و اورانوس را در نقاط دور دست منظومه شمسی ما تحت تأثیر قرار می‌دادند، آگاه بودند.

در حالی که برخی معتقدند که سیاره نهم منظومه شمسی در کمربند کویپر (که اغلب سیاره X نامیده می‌شود)، می‌تواند دلیل این رفتار عجیب و شکل‌گیری نیروی گرانشی باشد، اما اغلب محققان مخالف این نظریه هستند.

کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی و افشای یک راز 100ساله
کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که یک تیم بین‌المللی از محققان علوم فضایی اخیراً به دستاورد تازه‌ای در رابطه با این موضوع رسیده و بالاخره جواب قابل قبولی برای این رفتارهای عجیب در فضای یافته‌اند.

به گزارش Futurism، بر اساس تازه‌ترین دستاوردهای محققان به نظر می‌رسد که یک جرم فضایی به اندازه یک سیاره کوچک در ابر اورت (Oort cloud) مخفی شده است. ابر اورت منطقه‌ای کروی شکل در اطراف منظومه شمسی است که گمان می‌رود مجموعه‌ای از اجرام یخی را در دل خود جا داده و چندین برابر دورتر از خورشید نسبت به کمربند کویپر قرار دارد.

کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی و افشای یک راز 100ساله
کمربند کویپر و ابر اورت

در مقاله جدیدی که در مجله MNRAS Letters منتشر شده، این تیم تحقیقاتی مدعی شده که احتمالاً میلیاردها سال قبل مجموعه‌ای از قطعات کوچک‌تر کنار یکدیگر جمع شده و در نهایت جسمی به اندازه یک سیاره را تشکیل داده‌اند که به سمت ابر اورت حرکت کرده است.

به گفته آن‌ها، از سوی دیگر ممکن است یک سیاره فراخورشیدی از منظومه‌ای دیگر به سمت ما حرکت کرده و در ابر اورت منظومه شمسی گیر کرده باشد، ایده‌ای که محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی و افشای یک راز 100ساله

با این حال، به نظر می‌رسد که نظریه‌های مطرح شده در حال بررسی هستند و به زودی مشخص خواهد شد که آیا سیارات بیشتری در تاریکی فضا مخفی شده‌اند؟ همان‌طور که ناسا اعلام کرده است، تا به امروز هیچ مأموریتی برای کاوش ابر اورت به انجام نرسیده و این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد کشف این سیاره جدید باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف یک سیاره جدید در منظومه شمسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر