coinex
راهنمای خرید تکراتو

سازمان بیمه سلامت از کاهش حق بیمه دهک های 6 تا 9 خبر داد

سازمان بیمه سلامت ایرانیان خبر از کاهش حق بیمه دهک‌های 6 تا 9 داد. این کار با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات بیمه سلامت انجام می‌گیرد.

جمشید شایان فر مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، خبر از کاهش حق بیمه دهک‌های 6 تا 9 داد. به گفته وی، هدف از این طرح دسترسی هرچه بهتر مردم به خدمات بیمه سلامت است. همچنین باید اعلام کنیم که پیش‌تر هزینه‌های دهک‌های اول تا پنجم توسط این شرکت بیمه کاهش یافته بود و حالا با اضافه شدن دهک‌های 6 تا 9، تعداد افراد مشمول این طرح به شانزده میلیون و 500هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: تامین اجتماعی از ظرفیت رایتل برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان استفاده می‌کند

کاهش حق بیمه دهک های 6 تا 9 در دستور کار قرار گرفت

جمشید شایان فر گفت: «در گذشته جمعیت بیمه‌شدگان همگانی و رایگان ۱۰ میلیون نفر بود که با اضافه شدن دو دهک ۴ و ۵، به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.»

وی افزود:

در دهک‌های دیگر شاهد کاهش پرداخت حق بیمه هستیم، در دهک ۶ از ۴۳۰ هزار تومان حق بیمه سالانه به ۲۸۷ هزار تومان در سال، در دهک ۷ از ۵۷۴ هزار تومان حق بیمه در سال به ۴۳۰ هزار تومان، در دهک ۸ از ۸۶۱ هزار تومان حق بیمه سالانه به ۵۷۴ هزار تومان و در دهک ۹ از یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان حق بیمه سالانه به ۷۱۷ هزار تومان در سال کاهش یافته است.

کاهش حق بیمه دهک های 6 تا 9 در دستور کار قرار گرفت

شایان فر اظهارداشت: «سازمان بیمه سلامت وظیفه پوشش آحاد جامعه را بر عهده دارد؛ ۵ میلیون نفر در صندوق کارکنان، ۲۰ میلیون نفر در صندوق روستاییان و در صندوق سایر اقشار نیز ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.»

به گفته مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، جمعیت بیمه‌شدگان رایگان همگانی و دهک‌های ۶ تا ۹ نیز که کاهش پرداخت دارند، حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

شایان فر تصریح کرد:

اطلاعات از بیمه شدن افراد تا اعتبار بیمه‌نامه از طریق پیامک به آنها ارسال می‌شود و از طریق سامانه bimesalamatiranian.ir قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کاهش حق بیمه دهک های 6 تا 9 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر