coinex
راهنمای خرید تکراتو

اجباری شدن احراز هویت در صرافی کوکوین

مقصد بعدی کاربران ایرانی کجاست؟

در سال‌های اخیر بسیاری از صرافی‌های مطرح خارجی قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای کاربران ایرانی وضع می‌کنند که باعث می‌شود این کابران نتوانند به فعالیت خود و استفاده از ابزارهای این پلتفرم‌ها ادامه دهند.

در جدیدترین اتفاق، صرافی کوکوین(KuCoin) احراز هویت را برای استفاه از تمامی خدمات صرافی و انجام واریز و برداشت‌ها را اجباری کرده و به کاربران خود تا ۲۴ تیر ماه برای تکمیل این فرایند فرصت داده‌است. به این ترتیب و پس از این تاریخ، کاربران ایرانی با مدارک ایرانی امکان احراز هویت را نداشته و مجبور هستند دارایی‌های خود را از این صرافی منتقل کنند.

دغدغه‌ی اصلی کاربران در این مواقع استفاده از یک پلتفرم جایگزین امن است، جایی که بتوانند برای طولانی مدت از آن استفاده کنند. با توجه به تجربیات اخیر به نظر می‌رسد صرافی‌های خارجی مقصد مناسبی نباشند چراکه این سرنوشت برای آنها نیز ممکن است تکرار شود.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد یکی از بسترهای مورد توجه کاربران ایرانی، صرافی والکس است، اما امنیت تنها دلیل این دسته از کاربران برای انتقال دارایی‌هایشان نیست. وجود ابزارهای مشابه صرافی کوکوین و لیست شدن کوین‌های مشابه را می‌توان از دیگر انگیزه‌های بزرگ برای انتقال دارایی‌ها دانست.

یکی از این ابزارها، بات معامله‌گر است. صرافی والکس تنها صرافی ایرانی است که این ابزار را ارائه می‌دهد و نیاز کاربران سابق کوکوین را در این زمینه می‌تواند برآورده کند. یکی دیگر از موضوعات مهم کاربران، دسترسی به کوین‌های متنوعی است که در سبد کوکوین خود داشته‌اند که از این نظر نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۲۰ کوین ترند این صرافی در والکس نیز معامله می‌شود.

اما شاید مهم‌ترین دغدغه‌ی کاربران در زمان باقی مانده، هزینه‌ی انتقال دارایی‌ها باشد. انتقال این دارایی‌ها از طریق شبکه‌ی آربیتروم و فانتوم به نسبت اتریوم بسیار بهینه‌تر است و در نتیجه انتخاب یک صرافی که این دو شبکه را پوشش دهد، اهمیت بالایی دارد. یکی از صرافی‌های ایرانی که از تمامی این شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند فرایند بهینه‌ای را برای مخاطبان خود فراهم کند، صرافی والکس است.

انتخاب یک صرافی مناسب مثل والکس پایان ماجرا برای کاربران نیست. تسهیل معامله و فعالیت کاربران نیاز به حمایت قانونی از صنعت و فعالان کریپتوکارنسی در سطح کلان دارد.

/

پایان خبر

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر