coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزیر علوم: برای تامین امنیت برگزاری کنکور سیستم‌های خاص خودمان را داریم؛ اینترنت قطع نمی‌شود

وزیر علم ضمن اشاره تأمین امنیت برگزاری کنکور بدون قطع اینترنت، بر دستور رئیس‌جمهور طی ماه اخیر درباره لزوم عدم قطع اینترنت در هنگام برگزاری کنکور تأکید کرد.

اواسط خردادماه امسال، رئیس‌جمهور طی جلسه هیئت دولت بر تأمین امنیت برگزاری کنکور به روشی که هیچ نیازی به قطع اینترنت نباشد، تأکید کرد. رئیسی در این رابطه اعلام کرد که سلامت کنکور از مسیری تأمین و تضمین شود که نیازی به قطع اینترنت نبوده و به زندگی روزمره مردم اختلالی وارد نشود. هم‌اکنون نیز وزیر علوم ضمن اشاره به این دستور رئیس‌جمهور خبر از عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور داده است. وی همچنین بر به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها جهت تأمین سلامت این آزمون تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان عراقی ؛ حسرت تمام ایرانیان!

تأمین امنیت برگزاری کنکور بدون قطع اینترنت

در همین راستا نیز وزیر ارتباطات بعد از این سخنان ضمن بیان اینکه به دستور رئیس‌جمهور، اینترنت برای کنکور قطع نخواهد شد؛ افزود: «آقای رئیس‌جمهور در جلسه یکشنبه هیئت دولت به سلامت آزمون کنکور اشاره کردند و آن را مهم دانستند، ولی تأکید کردند که اینترنت قطع نخواهد شد. این دستوری است که رئیس‌جمهور داده.»

رئیس قوه قضاییه هم بهمن‌ماه سال پیش و بعد از قطع اینترنت در نوبت اول کنکور سراسری، این اقدام را راه‌حل منطقی جهت جلوگیری از تقلب ندانست. اژه‌ای دراین‌باره بیان داشت: «اینکه جهت حفظ حقوق شرکت‌کنندگان در کنکور و جلوگیری از تقلب تمهیداتی اندیشیده شود، حتماً امری ضروری و لازم است؛ اما قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور برای مردم و امور روزمره و اداری آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی مشکل ایجاد کرد.»

امنیت برگزاری کنکور
امنیت برگزاری کنکور

هم‌اکنون نیز «محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در واکنش به پرسش خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه آیا اینترنت هنگام برگزاری کنکور قطع خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: «دستور دادند که نباید اینترنت قطع شود، اما ما سیستم‌های خاص خودمان را داریم تا امنیت برگزاری کنکور را تأمین و تضمین کنیم.»

وی ضمن تأکید بر اینکه اینترنت برای کنکور قطع به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود، اعلام کرد تمامی تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا داوطلبین آزمون سراسری در فضایی امن به رقابت علمی بپردازند. لازم به ذکر است که طبق اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم کنکور سراسری 14 و 15 تیرماه (انتهای هفته جاری) انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تأمین امنیت برگزاری کنکور بدون قطع اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر