coinex
راهنمای خرید تکراتو

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز ؛ نبرد خارج از قفس آغاز شد!

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز علنی شد. شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک معتقد است که اینستاگرام تردز یک شبکه اجتماعی کپی است!

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز جنگ بین این دو غول ارتباطی جهان را وارد فاز جدیدی کرد. آنطور که برمی‌آید، توییتر از قدرت گرفتن رقیب خود خوشحال نیست و قصد دارد به هر نحوی شده این پلتفرم ارتباطی را زمین بزند. البته توییتر پر بی‌راه هم نمی‌گوید؛ زیرا با نگاهی به ظاهر تردز می‌توان فهمید که این شبکه اجتماعی شباهت بسیار زیادی به توییتر ایلان ماسک دارد و به‌همین جهت نیز توییتر ساخت تردز را یک عمل کپی برشمرده است.

بیشتر بخوانید: تماس صوتی و تصویری توییتر به زودی عرضه می‌شود؛ جدیدترین راهکار ماسک برای مقابله با تردز!

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز علنی شد

به نظر می‌رسد توییتر از موفقیت‌های سریع شبکه اجتماعی تردز چندان خوشحال نیست؛ چرا که به‌تازگی شرکت متا را به پیگیری‌های قضایی و شکایت در مراجع ذی‌ربط تهدید کرده است. توییتر در نامه تهدیدآمیز خود اعلام کرده که متا به منظور راه‌اندازی شبکه اجتماعی Threads، به سوء استفاده عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری این شرکت دست زده است.

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز

شبکه اجتماعی تردز که دو روز پیش توسط شرکت متا به عنوان یک جایگزین توییتر آغاز به کار کرد تنها در عرض 24 ساعت پس‌از انتشار، توانست 30 میلیون کاربر جذب کند. همچنین در مدت زمانی کوتاه تعداد پست‌های ارسال شده در این شبکه اجتماعی به 95 میلیون رسید که نشان از رشد سریع و قابل توجه آن دارد. به نظر می‌رسد توییتر متوجه شده که این شبکه اجتماعی تهدیدی بزرگ برای آن است و سعی دارد حداقل با اقداماتی سرعت رشد آن را کاهش دهد.

بنا به گزارش Theverge، وکیل شرکت توییتر، الکس اسپیرو، به‌تازگی نامه‌ای را برای مارک زاکربرگ ارسال کرده و در آن شرکت متا را به پیگیری قضایی در مورد سواستفاده عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر متهم کرده است. اسپیرو که وکیل شخصی ایلان ماسک نیز هست در این نامه مدعی شده که متا اخیراً تعداد قابل توجهی از کارمندان سابق توییتر را به استخدام خود درآورده است تا شبکه اجتماعی Threads را راه‌اندازی کند.

توییتر اعلام کرده که تعدادی از این کارمندان سابق، هنوز به اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه آن دسترسی دارند و متا از آن‌ها خواسته است با استفاده از این اطلاعات یک برنامه «کپی» از توییتر ایجاد کنند. توییتر این اقدام را برخلاف قوانین فدرال و ایالتی می‌داند.

ایلان ماسک چندی پیش با تصاحب توییتر، تعداد زیادی از کارمندان این شرکت را اخراج کرد. شروع به کار این حجم قابل توجه از کارمندان اخراج شده در شرکت‌های رقیبی همچون متا قابل انتظار بود و به نظر می‌رسد که اکنون فرصتی برای پشیمانی ایلان ماسک باقی نمانده است.

وکیل توییتر در این نامه خود متا را به پیگیری‌های قضایی تهدید کرده و از آن خواسته است به استفاده از اسرار تجاری و اطلاعات بسیار محرمانه آن پایان دهد. در این نامه همچنین اعلام شده است که متا نمی‌تواند به اطلاعات محرمانه بیشتری دست پیدا کند. در هفته‌های اخیر محدودیت‌های جدیدی برای توییتر در نظر گرفته شد که به نظر می‌رسد با هدف توقف دسترسی متا به اطلاعات این شرکت صورت گرفته است.

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز

متا نیز ساعاتی پیش با انتشار پستی در شبکه اجتماعی تردز به این نامه تهدیدآمیز پاسخ داد. مدیر روابط عمومی متا در این پست اعلام کرده است که:

هیچ یک از اعضای تیم مهندسی Threads، از کارمندان سابق توییتر نیست.

به نظر می‌رسد متا توجه چندانی به تهدیدهای صورت گرفته توسط توییتر نداشته است و بابت پیگیری‌های قضایی آن نگرانی ندارد. تهدید شرکت‌های مختلف توسط توییتر به منظور انجام پیگیری‌های قضایی اتفاق جدیدی نیست. این شرکت چندی پیش مایکروسافت را هم به سوءاستفاده از دارایی‌های این شرکت متهم کرده بود. در آن زمان اعلام شد که مایکروسافت در حین انجام چند پروژه مشترک به اطلاعات محرمانه توییتر دسترسی پیدا کرده است.

ارسال این نامه از سوی وکیل توییتر، ایلان ماسک را هم وادار به واکنش کرد. او ساعتی قبل در توییتر و در پاسخ به پست ارسال این نامه اعلام کرد: «رقابت خوب است، اما تقلب نه». به نظر می‌رسد پس از آغاز به کار شبکه اجتماعی تردز رقابت بین زاکربرگ و ایلان ماسک جدی‌تر شده است و قرار است مبارزه در قفس واقعاً شکل بگیرد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر