coinex
راهنمای خرید تکراتو

شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودرو ابلاغ شد

گمرک ایران طی یک بیانیه به‌منظور شفاف‌سازی و انحصارزدایی، شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودرو سواری و تسهیلات جدید در این زمینه را منتشر کرد.

به‌تازگی بخشنامه جدید گمرک به‌منظور حمایت از گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی، ایرانیان مقیم خارج از کشور، مسافران غیرمقیم ایران و ساکنان مناطق آزاد به گمرکات کشور ابلاغ شده که بر طبق آن شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودرو سواری گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو کارکرده توسط مجلس اعلام شد [+جزئیات]

اعلام شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودرو سواری

مطابق با این بخشنامه متقاضیان تحت شمول این تسهیلات قادر خواهند بود تا به‌مدت پنج ماه خودروی سواری را به روش ورود موقت به کشور وارد کنند، پیش از این مدت زمان مذکور تنها دو ماه بود و در صورت امکان و موافقت گمرک سه ماه دیگر هم قابل تمدید بود، بااین‌حال با تعیین سقف زمان قانونی تعیین‌شده از ابتدا ضمن از بین رفتن حاشیه فساد احتمالی، درحال‌حاضر متقاضیان در ابتدای ورود به کشور توانایی استفاده از تسهیلات پنج‌ماهه ورود موقت خودرو به کشور را خواهند داشت.

شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودرو

همچنین باتوجه به ابلاغ این بخشنامه، محدودیت کشورها هم که پیش‌تر شامل کشورهای خاصی می‌شد، رفع شده است. طبق این بخشنامه، مهلت‌های قانونی اعطاشده غیر قابل تمدید خواهد بود که این موضوع از سوءاستفاده‌های احتمالی نیز جلوگیری خواهد کرد.

در این بخشنامه البته تأکید شده است که در جهت تکریم هموطنان مقیم خارج از کشور، حمایت از صنعت گردشگری، تمرکززدایی، تسهیل در تشریفات گمرک و صرفه‌جویی در وقت خدمت‌گیرندگان گمرک، اختیارات صدور مجوز ورود موقت و یا تمدید مهلت تردد خودروهای ورود موقت تحت صحابت پروانه گمرکی، کارنه دو پاساژ تریپتیک و دیپتیک، با رعایت کامل مفاد مندرجات مواد 50 و 78 قانون امور گمرکی و 72، 80، 142 و 144 آیین‌نامه اجرایی به‌شرح جدول زیر جهت اقدام به گمرکات سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودرو

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر