coinex
راهنمای خرید تکراتو

هک شدن سرورهای بنیاد شهید ؛ تمام اطلاعات حذف شده است!

اخبار جدید حاکی از هک شدن سرورهای بنیاد شهید است. این حمله سایبری توسط یک گروه هکری مجرب صورت گرفته و ادعا می‌کنند که همه اطلاعات را حذف کرده‌اند.

هک شدن سرورهای بنیاد شهید مورد تأیید قرار گرفت. گفتنی‌ست که همزمان با جابجایی ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ایجاد تغییرات در زیرساخت فناوری اطلاعات این بنیاد، یک حمله سایبری از سمت گروه هکری «بختک» ایجاد شده که کارشناسان سریع متوجه آن شده و اوضاع را کنترل کرده‌اند. البته گروه بختک اعلام کرده است که تمامی اطلاعات را از سرورهای بنیاد شهید حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: تمرکز اداره سایبری اسرائیل بر مقابله با هکرهای ایرانی است

هک شدن سرورهای بنیاد شهید توسط گروه گروه سایبری بختک

سرورهای بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط یک گروه هکری به نام «بختک» مورد حمله سایبری قرار گرفت. این گروه هکری ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این حمله سایبری مدعی شده که تمام سیستم‌ها، اطلاعات و بکاپ‌های ستاد مرکزی بنیاد شهید را حذف کرده است.

هک شدن سرورهای بنیاد شهید توسط گروه گروه سایبری بختک

بنیاد شهید و امور ایثارگران هم این حمله هکری را تأیید کرده و در بیانیه‌ای نوشت:

«همزمان با جابه‌جایی صورت گرفته در ساختمان ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تغییرات ایجادشده در زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات، طی روزهای گذشته سامانه‌های اینترنتی این بنیاد با حملات سایبری رو‌به‌رو شد که این حملات در همان دقایق اولیه مورد رصد کارشناسان فنی قرار گرفته و کنترل گردید.»

بنیاد شهید همچنین اعلام کرده است: «کارشناسان فنی در حال بررسی این موضوع هستند و از خانواده ایثارگران تقاضا کرده است ضمن صبوری برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌ها و سامانه‌ها، اخبار را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.»

طبق اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

سامانه‌های اطلاع‌رسانی و خدماتی پس از بررسی‌های دقیق و اطمینان از امنیت کامل مجدداً در اختیار جامعه ایثارگری قرار خواهند گرفت و روند شفافیت در فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به منوال قبل استمرار خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ هک شدن سرورهای بنیاد شهید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    یکی از مهمترین اطلاعات ایثارگران دوران دفاع مقدس در سایت بنیاد شهید قرار دارد . کی جبهه رفته ، کجا مجروح شده ، چند درصد است ،از چه نواحی ، بسیج بوده ، سپاه بوده ، ارتش بوده و …. لذا مسئولین باید در خصوص امنیت این اطلاعات از پیشرفته ترین نرم افزار های روز دنیا استفاده کنند .

    پاسخ

    واقعا مسخره ست.می گویند ساعات اولیه فهمیدیم و کنترل شد.چی کنترل شد.بنیاد که هک رو تایید کرده و میگه به شرایط قبل از هوشمندسازی برگشتیم.این یعنی تایید حذف اطلاعات.بعد میگن اطلاعات مهمی نبوده.آیا اطلاعات هویتی جامعه ایثارگران مهم نیست ؟

    پاسخ

    سلام
    لطفا زودتر یه کاری کنید
    بنده به شخصه منتظر معرفی نامه بنیاد شهید برای گرفتن وام مسکن هستم…
    کارم فوری و عجله ای هس
    یا زودتر سایت رو درست کنید
    یا یه روند دیگه در پیش بگیرید علل حساب کار مردم راه بیوفته

    پاسخ