;
coinex

ردپای مافیا در برگشت خوردن بنزین صادراتی ایران به افغانستان

ردپای مافیا در برگشت خوردن بنزین صادراتی ایران به افغانستان دیده می‌شود! در ادامه با تکراتو همراه باشید تا ماجرای صادرات بنزین به افغانستان بررسی کنیم.

«احمد معروف‌خانی»، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، درباره صادرات به سایر کشورها و مسائلی که درزمینه کیفیت فرآورده‌های ایرانی مطرح می‌شود، گفت: «سال گذشته حدود 11 میلیون لیتر صادرات بنزین و فرآورده داشتیم، ولی آمار تفکیک‌شده‌ای در این زمینه را که چه میزان از این رقم مربوط به بخش خصوصی، چه میزان مربوط به بخش دولتی یا خصولتی بوده است، در اختیار نداریم.»

بیشتر بخوانید: توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی ؛ آغازی بر پایان کارت سوخت!

ردپای مافیا در برگشت خوردن بنزین صادراتی ایران به افغانستان

معروف‌خانی درباره مسئله بنزین برگشتی از افغانستان توضیح داد: «محموله‌های برگشتی بارهای ترانزیتی از مبدأ کردستان عراق بود. متأسفانه مافیایی در افغانستان حاکم شده‌اند که اقدامات غیرکارشناسانه‌ انجام می‌دهند؛ یعنی به‌صورت سلیقه‌ای برخی فرآورده‌ها را که استاندارد بین‌المللی دارند، برمی‌گردانند و برخی دیگر از فرآورده‌ها را با لابی تأیید می‌کنند؛ بنابراین بازار افغانستان هرگز ملاک فرآورده‌های ایران نیست. تمام اخباری که درزمینه کیفیت بنزین ایران منتشر می‌شود، اشتباه است.»

او در ادامه افزود: «درحال‌حاضر محصولی توسط یکی از مجتمع‌های پتروشیمی با عنوان بنزین وارد افغانستان می‌شود که غیراستانداردترین محصول است. این محصول در هیچ جای دنیا قابل‌قبول نیست، اما در تناژ بالا وارد افغانستان می‌شود. این محصول تأیید و مورد استفاده قرار می‌گیرد، چون مافیا در این قضیه دست دارد. سایر فرآورده‌ها چون مافیایی نبوده‌اند و در انحصار گروه خاصی نیستند، تأیید نمی‌شوند. بنابراین موضوع عدم تأیید فرآورده‌های صادراتی به افغانستان مافیایی است. این موضوع هرگز ملاک غیراستاندارد‌بودن محصولات ایران نیست.»

ردپای مافیا در برگشت خوردن بنزین صادراتی ایران به افغانستان
ردپای مافیا در برگشت خوردن بنزین صادراتی ایران به افغانستان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تأکید کرد: «محصولی که با عنوان بنزین به کشور افغانستان صادر شده است، پالایشگاهی نیست. این محصول توسط برخی از پتروشیمی‌ها تولید و صادر می‌شود. همچنین این محصولات برگشتی به بازار کشورهای حاشیه خلیج‌‌فارس فرستاده می‌شوند. ترکیبات دیگری به این محصولات اضافه می‌شود تا یک محصول خوب به‌وجود بیاید. درواقع آن‌ها محصول نهایی نیستند و به‌عنوان ماده اولیه به این کشورها می‌روند تا فرایندهایی روی آن‌ها صورت بگیرد و به محصول نهایی تبدیل شوند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ردپای مافیا در برگشت خوردن بنزین صادراتی ایران به افغانستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر