coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزیر ارتباطات در مجلس: بنابر آمار اسپیدتست سرعت اینترنت ایران بهتر شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی اظهاراتی در مجلس ضمن استناد به آمارهای اسپیدتست مدعی شده است که سرعت اینترنت ایران طی ماه‌های اخیر بهبود یافته است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز (مورخ 27 تیر ماه) در مجلس شورای اسلامی به جهت ارائه توضیحاتی حاضر شد تا به پرسش «محمدرضا پورابراهیمی»، نماینده مردم کرمان و راور پاسخ دهد. در همین راستا وی در خصوص عدم اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت توضیح داد: «در همه حوزه‌هایی که به شما نمایندگان محترم تعهد دادم کار کردیم و دستاوردهای خوبی حاصل شده است اما در برخی حوزه‌ها آمارهای نادرستی از گذشته ارائه شده بود. در جلسه رای اعتماد گفتم تا پایان 1401 تمام روستاهای بالا 20 خانوار را به شبکه متصل می‌کنیم اما آمار رسمی وزارت ارتباطات در آن موقع این بود که 90 درصد روستاها متصل‌اند. در بررسی‌های یک ماه اول متوجه شدیم این آمارْ دقیق نیست و حدود ۷۹ درصد متصل‌اند. این 10 درصد اختلاف یعنی 4 هزار روستا.»

وی مجدداً طی حضور خود در مجلس به انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات پرداخت و عنوان داشت:‌ «در همه استان‌ها اپراتور دوم مشخص کردیم. به شرکت مخابرات ایران بسنده نکردیم که انحصار ایجاد کرده و در بعضی جاها سرویس خوبی به مردم نمی‌دهد. همه شما از عملکرد این شرکت ناراضی بودید. ما برای مخابرات رقیب درست کردیم. فیبر نوری زیرساخت توسعه کشور در سه چهار دهه آینده خواهد بود.»

زارع‌پور در خصوص پیشرفت پروژه فیبر نوری در کشور نیز ادعا کرد: «در هر 4 لایه زیرساخت‌های ارتباطی کشور کارهای بزرگی صورت گرفته است. در حال پیش بردن پروژه فیبر نوری منازل کسب‌وکارها هستیم که 10 سال پیش باید تمام می‌شد اما به دلیل سختی کار و پشت گوش انداختن تمام نشد. الان بیش از ۳.۵ میلیون خانوار تحت پوشش هستند.»

بیشتر بخوانید: شروط وزیر ارتباطات برای تمدید پروانه مخابرات اعلام شد

ادعای وزیر ارتباطات مبنی بر بهبود سرعت اینترنت ایران

زارع‌پور همچنین طی اظهاراتی جالب توجه با استناد به آمار اسپیدتست جهت اثبات بهبود سرعت اینترنت ایران اعلام داشت: «باید مراجعه کنید به مراجع جهانی که هر ماه سرعت اینترنت را اعلام می‌کند و همین شب گذشته نتایج ماه ششم میلادی اعلام شد که سرعت اینترنت همراه در ابتدای دولت سیزدهم حدود 18 مگابیت بر ثانیه بوده و الان به 35 مگابیت بر ثانیه رسیده است که این نیز بر اساس همین مرجع جهانی است و رتبه 65 را از لحاظ سرعت اینترنت در بین 190 کشور داریم. مرجع این عدد را که ما رتبه آخر در سرعت اینترت داریم را بفرمایید، رسیدگی خواهیم کرد.»

سرعت اینترنت ایران

این ادعا در حالی درباره سرعت اینترنت ایران مطرح می‌شود که مدتی قبل انجمن تجارت الکترونیک تهران طی گزارشی اعلام کرده بود: «در بین 100 کشور جهان با بیشترین تولید ناخالص ملی، ایران پس از میانمار دومین اینترنت پر اختلال، پس از چین دومین اینترنت محدود جهان و جزو 5 اینترنت کند جهان است.»

زارع‌پور در پایان خاطرنشان کرد: «در حوزه ارتباطات ثابت نیز افزایش سرعت داشتیم اما رتبه 140 را دارا هستیم. حدود 10 سال در حوزه ارتباطات ثابت غفلت شده بود که متاسفانه نه منابع لازم فراهم شده بود و نه عزم و اراده‌ای برای انجام این کار وجود داشت که با پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها این عقب‌ماندگی جبران خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ادعای وزیر ارتباطات مبنی‌بر بهبود سرعت اینترنت ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    خب خب خب. باید به فکر این باشیم که چجوری این وزیر های دلقکی که رئیسی آورده رو بندازیمشون کنار.یا نماینده های مجلس اینا رو استیضاح کنن که اگه منافق نباشن و یا اینکه دولت بعدی رئیسی رئیس جمهور نشه که اگه اون بالایی تر ها دست تو انتخابات نبرن…. و کسی هم به رئیسی رٱی نمیده که اگه کسی هم بده، جای شک و سوال ایجاد میشه.

    پاسخ

    به ما زنگ زدند بسته نتتون تموم شده گفتند الانه سرعت رو کردیم۱۶ مگ.
    حالا این سخن واقعا خنده داره چون وقتی من بسته رو خریدم دیدم نت خونه با اسپید تست سرعت رو ۸ مگ بر ثانیه نشون میده اون هم با پینگ۳۵ که عملا سایت داخلی هم خیلی با تاخیر برام باز میشه.😐
    آخه موندم این اینترنت هستش یا پینگر نت.
    همه چیز سرعت نیست آقای وزیر ارتباطات تاخیر در روند نمایش یک برنامه یا سایت هم خودش به نوبه خودش موثر هستش.

    پاسخ

    سرعت اینترنت بیشتر نشده فکر شما نسبت به پیشرفت عقب مانده ذهنتون فکر می‌کنه سرعت بیشتر شده

    پاسخ

    تنها دلیل فیلتر شدن بلبل جان رایگان بودن آن هست اگر بلبل جان هم مثل فیلمو حق اشتراک می‌گرفت و قسمتی از درآمدش به اشخاص خاص میداد عمرا فیلتر میشد هرسال .چند هزار میلیارد بودجه به صدا و سیما تعلق میگیره ولی دریق از یک شبکه بدرد بخور سرگرم کننده و پرمخاطب در یک ده اخیر مخاطبین صدا سیما افت و ریزش زیادی داشته و به جرات میشه گفت به زیر 20 درصد رسیده بعد می‌گند چرا مردم جذب شبکه های ماهواره ای مثل جم و یا منو تو و امثال هم می‌شوند .بلبل جان یک پلتفرم پرمخاطب و سرگرم کننده هست و فیلتر شدن آن فقط باعث افزایش درصد نارضایتی مردم میشه متاسفانه مسئولین کشور ما هیچ اهمیت و توجهی به خواسته های به حق مردم ندارند و انتظار دارند مردم مطابق افکار و خاسته های عصر حجر آنها زندگی کنند و همین باعث شده اکثریت مردم رو به فیلترشکن بیارند ،عواقب و مضرات فیلتر شکن آثار مخرب و جبران ناپذیری به جای خواهد گذاشت چون باعث میشه دسترسی به شبکه های غیر اخلاقی برای اکثریت فراهم بشه بخصوص نسل جوان و نوجوان

    پاسخ

    در جواب این میمونی که اسم خودشو گذاشته وزیر باید بگم که سرورهای اسپید تست داخل کشور(تهران) هستن . یعنی با تست سرعت ، سرعت اینترنت داخلی رو نشون میده و اینترنت بین الملل رو نشون نمیده . البته همون اینترنت داخلی هم نسبت به یک سال قبل حدود 30 درصد کاهش سرعت و افزایش پینگ داشته .
    لعنت به شرف نداشته ی مسئول دروغگو .

    پاسخ

    تازه داره افتخار هم میکنه ک سرعت رسیده به ۳۵ مگ بر ثانیه.کل دنیا سرعت اینترنتشون چند گیگ بر ثانیس.حالا اینو ولش.ایکاش همون ۳۵ مگ بر ثانیه که میگفت درست بود.حتی ۱ مگ بر ثانیه هم نمیرسه اینجا

    پاسخ