coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامانه موشکی خون‌آشام راهی اوکراین می‌شود!

آمریکا قصد دارد طی یک بسته تسلیحاتی دیگری به ارزش 1.3 میلیارد دلار، سامانه موشکی خون‌آشام را به‌عنوان یک سامانه موشک‌انداز به اوکراین ارسال کند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، رویترز طی گزارشی اختصاصی خبر داده که مقامات آمریکایی تصمیم دارند تا در بسته تسلیحاتی جدیدی به ارزش 1.3 میلیارد دلار، سامانه موشک‌اندازی معروف به «ومپایر یا خون‌آشام» را برای اوکراین بفرستد.

شایان توجه است که از شروع حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مجوز ارسال تسلیحات به ارزش 41.3 میلیارد دلار را به‌صورت مستقیم برای اوکراین صادر و همچنین بیش از 10 میلیارد دلار کمک تسلیحاتی هم توسط طرحی تحت عنوان «ابتکار کمک امنیتی به اوکراین/ USAI» به کی‌یف اختصاص داده است.

حالا بسته تسلیحاتی جدید آمریکا افزون‌بر سامانه موشکی خون‌آشام شامل دو نوع مهمات انتحاری (پهپادهای مجهز به مواد منفجره که میدان نبرد را برای پیدا کردن اهداف دور می‌زنند) موسوم به «فونیکس گوست / روح ققنوس» و «چاقوی ضامن‌دار» می‌شود. از این نوع پهپادها قبلاً نیز برای اوکراین ارسال و در بسته تسلیحاتی 95 میلیون دلاری سال گذشته آمریکا قرار داده شده بود.

بیشتر بخوانید: تولید پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین ؛ پاسخی به همکاری ایران و روسیه در تولید پهپاد!

ارسال سامانه موشکی خون‌آشام به اوکراین

جدیدترین کمک نظامی آمریکا به اوکراین هفته آینده رونمایی می‌شود و رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی ضمن اشاره به این امر گزارش داده که کی‌یف افزون بر سامانه موشکی خون‌آشام ، مهمات، رادار، چندین نوع پهپاد انتحاری و دیگر سامانه‌های ضدپهپادی را نیز به‌دست خواهد آورد.

سامانه موشکی خون‌آشام

امکان نصب این سامانه جدید ساخت شرکت آمریکایی تسلیحات نظامی به نام «L3Harris»، روی بیشتر خودروهای باری از جمله وانت‌بار و کامیون وجود داشته و علاوه بر این تعبیه آن در یک مکان ثابت هم امکان‌پذیر است. این سامانه شامل یک سنسور هدف‌گیری و پرتابگری مجهز به چهار موشک 70 میلیمتری با هدایت لیزری بوده و صرفاً با یک اپراتور می‌توان از آن جهت اهداف هوایی و زمینی بهره‌برداری کرد.

سامانه موشکی خون‌آشام

ابتدا این کارخانه اسلحه‌سازی L3Harris بود که خبر از ارسال موشک‌انداز خون‌آشام برای کی‌یف داد و سپس تأیید کرد که قراردادی به ارزش 40 میلیون دلار از پنتاگون دریافت کرده و طبق آن چهار سامانه دیگر تا اواسط 2023 و 10 سامانه نیز تا پایان سال به اوکراین می‌فرستد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ارائه سامانه موشکی خون‌آشام به اوکراین توسط آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر