;
coinex

فروشنده VPN اردبیلی با گردش حساب 5.5 میلیاردی دستگیر شد!

فروشنده VPN اردبیلی با گردش حساب 5.5 میلیاردی توسط پلیس فتا ایران دستگیر شد. بازار فروشندگان فیلترشکن فقط همین یک فروشنده را ندارد.

سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل روز گذشته در جمع خبرنگاران خبر از دستگیری یک فروشنده VPN اردبیلی داد که توانسته بود در این مدت کم، گردشی حسابی بالغ‌بر 5 میلیارد تومانی داشته باشد. وی همچنین به مردم درباره رصد اطلاعات آنها توسط افراد سودجو هشدار داد و گفت که در صورت رصد موارد مشکوک، سریعاً مراتب را با مرکز فوریت های سایبری سایت پلیس فتا درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید: فیلترشکن محبوب ایرانی‌ها جاسوس افزار از آب درآمد؛ این نسخه SuperVPN را همین حالا حذف کنید!

فروشنده VPN اردبیلی توسط پلیس فتا دستگیر شد

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل ۲۹ تیر در جمع خبرنگاران بیان کرد:

در رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، صفحه اینستاگرامی فردی که در زمینه فروش نرم‌افزار فیلترشکن و vpn فعالیت می‎‌کرد، شناسایی شد.

وی ادامه داد: «کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و تخصصی در کمترین زمان ممکن عامل این اقدام مجرمانه را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند که در ادامه وی به جرم خود اعتراف کرد.»

سرهنگ ستاد قهرمان طالع تشریح کرد:

متهم پس از حضور در پلیس فتا اعلام کرد که از اواخر بهمن‌ماه ۱۴۰۱ مشغول این کار بوده و ضمن پذیرفتن مسوولیت فروش VPN، از جرم بودن خرید و فروش فیلترشکن ابراز بی‌اطلاعی و ابراز پشیمانی کرد؛ در همین راستا پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان ارسال شد.

فروشنده VPN اردبیلی توسط پلیس فتا دستگیر شد

این مقام مسئول اظهار کرد: «یکی از پرمخاطره‌ترین فعالیت‌های کاربران اینترنتی، استفاده از VPN و نرم‌افزارهای فیلترشکن است که می‌تواند تبعات سنگینی را برای آنها به همراه داشته باشد؛ زیرا عموماً سازندگان این نرم‌افزارها با ارائه خدمات رایگان به مخاطبین خود، به دنبال رسیدن به برخی اهداف مجرمانه مانند جاسوسی، دسترسی به اطلاعات شخصی، هدایت کاربران به صفحات فیشینگ، سرقت اطلاعات بانکی و امثال آن هستند.»

وی افزود:

یکی از اصول مسلّم و جا افتاده در نظام قضایی این است که جهل به قانون یا (جهل به حکم) رافع مسئولیت کیفری نیست. مضمون این قاعده، این است که چنین فرض می‌شود، تمام افراد جامعه، از همه احکام و قوانین، آگاهی دارند. پس ادعای جهل نسبت به قانون از ناحیه هیچ‌کس پذیرفته نمی‌شود؛ یعنی احدی در مقام اثبات نمی‌تواند ادعا کند که من در مورد این قانون آگاهی ندارم. با این وجود در قوانین جزایی و کیفری کشور ما قانون‌گذار برای افرادی که عدم آگاهی‌شان نسبت به قانون برای وی محرز شود و قابل قبول باشد استثنائاتی در مجازات قرار داده و طبق ماده ۱۵۵ قانون مجازات اسلامی جهل به قانون را در اینگونه موارد رافع مسئولیت کیفری دانسته است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل با هشدار نسبت به استفاده از فیلترشکن و وی پی ان تاکید کرد: «استفاده‌کنندگان از فیلترشکن توجه کنند که اطلاعات آنها بر روی سرورها ثبت می‌شود و افراد ارائه‌دهنده این فیلترشکن‌ها به اطلاعات آنها دسترسی دارند. ضمن اینکه استفاده از فیلترشکن طبق قانون ممنوع است.»

این مقام انتظامی گفت:

هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می‌توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ثبت یا با تماس از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستگیری فروشنده VPN اردبیلی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خود این قهرمان بعد از گفت و گو فیلتر شکنی رو که از موبایل فروشی سر کوچه گرفته روشن کرده و پیامای واتساپشو چک کرده، بعد میگه استفاده از فیلترشکن ممنوعه جمع کنید بابا

    پاسخ

    تا سال بعد حق گفتی خدایی

    پاسخ