;
coinex

نوشیدن قهوه می‌تواند مانع از بروز آلزایمر شود!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند مانع بروز آلزایمر شود. البته هرقهوه‌ای نمی‌تواند چنین اثرگذاری‌ای داشته باشد. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

نتایج مطالاعه‌ای جدید که در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند به طور کامل از بروز آلزایمر جلوگیری کند. اما هرقهوه‌ای این میزان اثرگذاری را ندارد/ دانشمندان می‌گویند که قهوه اسپرسو به دلیل داشتن بیشترین میزان کافئین در بین دیگر اتواع قهوه و همجنین نوع روش تهیه، چنین اثرگذاری بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: پژوهش جدید: فرایند نوشیدن قهوه بیش از کافئین موجود در آن روی مغز اثرگذار است

تاثیر نوشیدن قهوه در جلوگیری از بروز آلزایمر

نتایج تحقیقاتی اخیر نشان می‌دهد، قهوه می‌تواند با پیامدهای مفیدی برای برخی بیماری‌های عصبی از جمله اختلال آلزایمر، مرتبط باشد. اگرچه علت دقیق ایجاد این بیماری هنوز نامشخص است، تصور می‌شود که پروتئینی به نام تاو نقش مهمی در شروع و پیشرفت آن، ایفا می‌کند.

در افراد سالم، پروتئین‌‌های تاو به تثبیت ساختارهای مغز کمک می‌‌کنند، اما در موارد خاص، مانند بیماری آلزایمر، این پروتئین‌ها می‌توانند در مغز تجمع یافته و مشکل‌ساز شوند.

تاثیر نوشیدن قهوه در جلوگیری از بروز آلزایمر

برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند:

جلوگیری از این تجمع، می‌تواند به کاهش علائم آلزایمر بی‌انجامد. پژوهشگران در این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال بودند که آیا ترکیبات موجود در اسپرسو می‌توانند از تجمع تاو جلوگیری کنند یا خیر.

بر اساس نتایج به دست آمده، با افزایش غلظت عصاره اسپرسو، فیبریل‌های تاو کوتاه‌تر شده و ورقه‌های بزرگ‌تری تشکیل نشد. به گفته محققان، فیبریل‌های کوتاه شده برای سلول‌ها غیرسمی بوده و منجر به افزایش تجمع پروتئین‌های تاو نشدند.

دانشمندان اظهار داشتند: «تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، با این حال یافته‌‌های اولیه ما می‌توانند راه را برای توسعه و طراحی سایر ترکیبات زیست فعال برای مبارزه با بیماری‌های عصبی، از جمله آلزایمر، هموار کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیشگیری از آلزایمر با نوشیدن قهوه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر