;
coinex

گرانتر از مجموع اقتصاد زمین: ناسا یک کاوشگر به ارزشمندترین سیارک شناخته شده می‌فرستد!

طبق آخرین اخبار، ناسا درنظر دارد کاوشگر خود را به ارزشمندترین سیارک شناخته شده بفرستد؛ سیارکی که از کل اقتصاد زمین ارزشمندتر است!

ناسا قصد دارد راهی 16 Psyche، ارزشمندترین سیارک شناخته شده شود؛ سیارکی که ارزشی معادل 10 کوینتیلیون دلار یا 10,000,000,000,000,000,000 دلار دارد و به گفته کارشناسان ارزش آن از کل اقتصاد کره زمین بیشتر است.

البته قصد بزرگترین سازمان هوافضا جهان، علمی است و ناسا نمی‌خواهد ثروت‌اندوزی از این طریق داشته باشد. لازم به ذکر است که سیارک مدنظر تماماً از فلزات گران‌بهایی مانند طلا، نیکل، آهن و غیره تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخترشناسان از کشف دو سیاره که در یک مدار حرکت می‌کنند خبر دادند

کاوشگر ناسا راهی ارزشمندترین سیارک شناخته شده می‌شود

ناسا قصد دارد به زودی خود را به سیارک 16 Psyche برساند. این سیارک که از بیشتر از طلا، آهن و نیکل ساخته شده، ارزشی برابر 10 کوینتیلیون دلار دارد. هرچند این سیارک از همه اقتصاد کره زمین باارزش‌تر است، علاقه ناسا به آن دلایلی علمی دارد.

آژانس فضایی آمریکا امید دارد که بتواند با این سیارک به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تشکیل سیارات مختلف و هسته آن‌ها دست پیدا نماید. به گفته ناسا، کمتر از 100 روز تا پرتاب یک کاوشگر به سمت سیارک باقی مانده و مهندسان در تلاشند تا سفر بیش از 4 میلیارد کیلومتری به سمت این جرم غنی از فلزات گران‌بها، بدون مشکل انجام شود.

کاوشگر ناسا راهی ارزشمندترین سیارک شناخته شده می‌شود

فضاپیمای Psyche قرار است سوار بر موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به سمت سیارک مورد نظر پرتاب شود. این اولین ماموریت بین سیاره‌ای برای فالکون به شمار می‌آید. تیم پیشرانه جت ناسا تست‌های خود را به انجام رسانده و نرم‌افزار پرواز را روی فضاپیما نصب کرده است تا همه چیز برای پرواز به سمت سیارک Psyche 16 آماده شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سفر ناسا به سمت ارزشمندترین سیارک شناخته شده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر