coinex
راهنمای خرید تکراتو

سری تبلت‌های گلکسی تب اس 9 (Galaxy Tab S9)‌ معرفی شدند [+قیمت و مشخصات]

در جریان رویداد گلکسی آنپکد 2023 سامسونگ در کنار سری گوشی‌های جدید تاشو و ساعت‌های هوشمندش از سری تبلت‌های گلکسی تب اس 9 (Galaxy Tab S9)‌ نیز رونمایی کرد.

سامسونگ در تمام سالیان اخیر به مرور در تلاش برای اصلاح و بهبود تبلت‌های خود بوده است و حالا جدیدترین سری از این تبلت‌های محبوب، قدرتمند و پرطرفدار در سه نسخه معرفی شده است. هر سه مدل این سری از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X برخوردارند و به ترتیب نسخه عادی 11 اینچ، نسخه پلاس 12.4 اینچ و نسخه اولترا 14.6 اینچ وسعت دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون تومان [مرداد 1402]

مشخصات سری تبلت‌های گلکسی تب اس 9 (Galaxy Tab S9)‌

شاید در نگاه اول، گلکسی تب اس 9 اولترا تفاوت چندانی با مدل قبلی خود نداشته باشد، اما سامسونگ چند ارتقا نسبتا قابل توجه را در نظر گرفته است.

هر سه تبلت سری گلکسی S9 حالا با برخورداری از گواهی IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب هستند و این مهم آن‌ها را به اولین تبلت‌های سامسونگ با چنین قابلیتی (البته اگر سری تب اکتیو به عنوان تبلت‌های مقاوم را نادیده بگیریم) بدل می‌کند.

Galaxy Tab S9 Ultra یک صفحه نمایش 14.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1848 x 2960 پیکسل و نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز را ارائه دارد. بریدگی ناچ همچنان وجود دارد و یک جفت دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی را در خود جای داده است – یک لنز واید معمولی و یک لنز اولتراواید. اسپیکرهای چهارگانه با تنظیم AKG اکنون 20 درصد بزرگ‌تر شده‌اند و حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر نیز به نمایشگر جدید اضافه شده است.

سری تبلت‌های گلکسی تب اس 9 به نسخه اختصاصی پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی تجهیز شده‌اند که در سری گوشی‌های گلکسی S23 نیز به کار رفته بود.

گلکسی Tab S9 Ultra را می توان با رم 12 یا 16 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256/512 یا 1 ترابایتی خریداری کرد. هر دستگاه Tab S9 فقط در حالت‌های Wi-Fi یا 5G قابل تنظیم است و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند.

پنل پشتی Tab S9 Ultra دارای طراحی ظریف با حلقه‌های دوربین دوگانه و فلش LED است. یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت فیلمبرداری 4K تا 60 فریم در ثانیه در کنار دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی فوق عریض ترکیب دوربین دوگانه دستگاه را شکل داده‌اند.

سری تبلت‌های جدید سامسونگ مطابق انتظار در بخش نرم‌افزاری با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 از راه می‌رسند و سامسونگ وعده چهار سال آپدیت اصلی نرم‌افزاری و پنج سال بروزرسانی امنیتی را مثل همیشه به خریداران می‌دهد.

دستگاه‌های سری Tab S9 همچنین برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌های انحصاری مانند GoodNotes را دریافت می‌کنند – یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های iPad برای یادداشت‌برداری، که بالاخره به اندروید می‌آید و به طور انحصاری در دستگاه‌های Samsung Galaxy Tab پشتیبانی‌شده در دسترس خواهد بود.

سری تبلت‌های گلکسی تب اس 9 (Galaxy Tab S9)‌

به علاوه سامسونگ هر سه دستگاه را با پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen روانه بازار می‌کند. گلکسی تب اس 9 اولترا همچنین از یک باتری بزرگ 11200 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی برخوردار است که شارژر آن را باید جداگانه تهیه کنید.

Samsung Galaxy Tab S9 Ultra در رنگ‌های بژ و گرافیتی و با قیمت 1199 دلار / 1199 پوند عرضه می‌شود.

در مورد نسخه‌های عادی و پلاس اما باید گفت که برخلاف نسخه عادی سری گلکسی تب اس 8 که نمایشگری از نوع LCD داشت، اینبار نسخه عادی سری جدید با همان پنل Dynamic AMOLED 2X مانند برادران بزرگتر خود معرفی شده است. تب اس 9 دارای نمایشگری 11 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت زیرنمایشگر است.

سری تبلت‌های گلکسی تب اس 9 (Galaxy Tab S9)‌

گلکسی تب اس 9 پلاس نمایشگری 12.4 اینچی با همان نرخ نوسازی دارد و مانند Tab S9 Ultra دارای دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی / 8 مگاپیکسلی در پنل پشتی است.

Tab S9 و Tab S9 پلاس همچنین به چیپست اختصاصی اسنپدراگون 8 نسل 2 ویژه گلکسی مجهز شده‌اند، اما تب اس 9 تنها با 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است، در حالی که نسخه پلاس در پایه‌ای‌ترین نسخه دارای 12 گیگابایت رم است و با حافظه 256/512 گیگابایت قابل خریداری است.

نکته دیگر تفاوت در بخش باتری است که Tab S9 یک باتری 8400 میلی‌آمپر‌ساعتی دارد در حالی که Tab S9 پلاس دارای باتری 10900 میلی‌آمپرساعتی است. هر دو تبلت همچنین از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی می‌کنند. هر سه مدل همانطور که گفتیم با

قیمت گلکسی تب اس 9 از 799 دلار / 799 پوند در نسخه پایه و برای مدل پلاس از 1149 دلار / 999 پوند آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سری تبلت‌های گلکسی تب اس 9 چیست؟ آیا تفاوت‌های سری تب اس 9 با سری تب اس 8 شما را قانع به خرید نسخه‌ جدید کرده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگه تفاوت پلاس و اولترا 50 دلار هست که اینجا زده پنجاه دلار واقعا خریت هست که وقتی کسی بخواد اینقدر هزینه کنه بخاطر پنجاه دلار تفاوت پلاس بخره نه اولترا من خودم خیلی وقت هست که منتظر هستم اس 9 اولترا بگیرم میخواستم اس8 اولترا بگیرم ولی خب فکر کنم اگه کسی تو شرایط من هست بهتره صبر کنه دیگه اس 8 نگیره چون دوسال گذشته و تقریبا با همون قیمت میشه اس 9 اولترا گرفت هرچند که تو کشور ما متاسفانه همون اول سی چهل تومن گرون تر تو جیب دلال می‌ره قیمت جهانی تو کشور ما معنا نداره کشورهای دیگه وقتی قیمت جهانی شرکت گفت می‌ره نه یک دلار بیشتر نه کمتر دقیقا همون 1200 دلار میخره ما اینجا وقتی 1200 دلار نرخ روز هم سرچ کنیم مثلا بشه 60 تومن اولین قیمت باید بین 90 تا صد تومن بدیم بخوایم هم از یه کشور دیگه بیاریم باید نزدیک به بیست پنج سی تومن ریجستر بدیم

    پاسخ