coinex
راهنمای خرید تکراتو

ثبت زمین لرزه به خاطر اجرای تیلور سوئیفت ؛ آیا واقعا رقص و پایکوبی به زلزله منجر می‌شود؟

پژوهشگران متوجه ثبت زمین لرزه به خاطر اجرای تیلور سوئیفت شده‌اند. این کنسرت درواقع عامل ایجاد زلزله‌ای به بزرگی 2.3 ریشتر در پوسته زمین شده است.

طبق تحقیقات نیویورک تایمز به‌نظر ثبت زمین لرزه به خاطر اجرای تیلور سوئیفت در آهنگ‌های Shake It Off،Love Story،Bad Blood و Anti-Hero رقم خورده که تاثیر غیرقابل وصفی بر تماشاگران داشته و فعالیت بدنی شدید، رقص و پایکوبی آن‌ها باعث ایجاد زمین‌لرزه‌ 2.3 ریشتری در پوسته زمین شده است.

محققان کاملاً از عامل لرزش‌های پوسته زمین در منطقه شمال غربی پاسفیک که دستگاه‌ها مشغول ثبت آن بودند، اطلاع داشتند. منشاء این زلزله منطقه‌ای بوده که استادیوم ورزشی لومن فیلد سیاتل آمریکا در آن قرار دارد و در این استادیوم کنسرت تیلور سویفت با حضور 70 هزار تماشاچی برگزار شده است. باوجود اینکه لرزش‌های پوسته زمین برای ساکنان منطقه آنچنان ملموس نبوده، اما دستگاه‌های لرزه‌نگاری شبکه لرزش نگاری شمال غربی پاسیفیک (Pacific Northwest Seismic Network) این زمین‌لرزه را ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ماهواره ایرانی آیات برای پیش‌بینی زلزله ساخته می‌شود

ثبت زمین لرزه به خاطر اجرای تیلور سوئیفت

در همین راستا، ماوس راش از دانشگاه واشنگتن بیان کرده است: «برای ما منشا لرزش‌ها کاملا واضح بود. کنسرت در لومن فیلد با 70 هزار نفر جمعیت و موزیک.»

چنین لرزه‌هایی در پوسته زمین بدون منشا زمینی پیش‌تر هم در سال 2011 سابقه داشته است. دستگاه‌ها در آن سال هنگام بازی فوتبال آمریکایی تیم سیاتل زمانی که مارشون لینچ در دقیقه آخر بازی یک «تاچ داون» را رقم زد، شادی تماشاگران باعث ایجاد لرزش زمین و ثبت آن از سوی دستگاه‌ها شد.

درحال‌حاضر پژوهشگران تصاویر ثبت شده از دو زمین‌لرزه با منشا انسانی را درکنار یکدیگر قرار داده‌اند و با مقایسه این دو متوجه شده‌اند که ثبت زمین لرزه به خاطر اجرای تیلور سوئیفت شدت بیشتری از زمین‌لرزه ناشی از بازی فوتبال داشته است.

ثبت زمین لرزه به خاطر اجرای تیلور سوئیفت

در همین زمینه جکی کاپلان آورباخ از دانشگاه واشنگتن بیان می‌کند: « قدرت زمین لرزه ناشی از کنسرت تیلور سویف 0.011 بر ثانیه بوده است که معادل زلزله‌ای به بزرگی 2.3 ریشتر است.»

آورباخ علت تمایز در قدرت دو زمین‌لرزه را «مدت زمان» لرزش‌ها عنوان کرده و افزود: «شادی ناشی از «تاچ‌داون» چند لحظه بیشتر نبوده است، اما در یک کنسرت، رتیم، رقص، رفتار تماشاگران، صدای موزیک و بلند‌گوهای بزرگ و باس، این همه انرژی باعث می‌شود تا زمین به لرزه درآید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ثبت زمین لرزه به خاطر اجرای تیلور سوئیفت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر