coinex
راهنمای خرید تکراتو

واردات MG ZS به ایران قطعی شد [+تصاویر، مشخصات و امکانات]

واردات MG ZS به ایران قطعی شد. گروه صنعتی بهمن عهده‌دار واردات این خودروی کراس‌اوور به ایران است که پیش‌تر نیز در ایران مال اطلاعاتی از آن منتشر شده بود.

واردات MG ZS به ایران توسط گروه صنعتی بهمن قطعی شد. شرکت خودروسازی بهمن از زمان آغاز برنامه واردات خودرو، یکی‌از شرکت‌های فعال بوده و طبق اخبار قصد دارد چندین خودرو از برندهای خودروسازی چینی وارد کشور کند.

در جدیدترین اخبار حوزه خودرو آمده است که این شرکت قصد دارد خودرو MG ZS که از گروه خودروسازی MG است را وارد کشور کند. این شرکت در کشور چین سابقه‌ای طولانی دارد و یکی از برترین نشان‌های تجاری در این کشور بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آغاز تلاش برای ممانعت از واردات خودرو کارکرده با نامه‌نگاری با سران سه قوه!

بهمن موتور عهده‌دار واردات MG ZS به ایران است

طبق اخباری که پیش‌تر از آماده‌سازی شوروم خودروهای وارداتی گروه بهمن در ایران مال منتشر شده است، در این شوروم نشان‌های تجاری هاوال، ام جی، بستیون و هونگچی دیده می‌شدند و آماده‌سازی این مرکز فروش نشان می‌داد که گروه بهمن حالا تبدیل به یکی از مهره‌های اصلی عرضه در دور جدید واردات خودرو شده است.

نشان MG یکی از برترین نشان‌های خودروسازی در چین است که ریشه‌های بریتانیایی دارد. بر اساس شنیده‌ها قرار است کراس‌اوور MG با نام ZS به عنوان یکی از اولین محصولات وارداتی چینی به بازار عرضه شود. در ادامه مشخصات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

بهمن موتور عهده‌دار واردات MG ZS به ایران است

درباره کراس‌اوور MG ZS

کراس‌اوور MG یا همان MG ZS یک کراس‌اوور ساب کامپکت است که توسط گروه سایک (مالک نشان MG) به تولید می‌رسد. این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه گوانگژو معرفی شد و به عنوان دومین کراس‌اوور ام جی پس از مدل GS، به بازارهای هدف عرضه شد. این شاسی‌بلند کوچک در سبد محصولات ام جی پایین‌تر از مدل‌های HS و GS و بالاتر از هاچبک کراس MG 3 قرار می‌گیرد و پرفروش‌ترین خودروی این نشان در تمام بازارهای هدف است.

اگرچه شنیدن نام یک وارداتی چینی دیگر تکراری است اما جالب است بدانید که این کراس‌اوور MG در بازار بریتانیا هم به فروش می‌رسد پس با محصولی طرف هستیم که بالاترین استانداردهای روز را دارد. کراس‌اوور ام جی در سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت داشته و با ظاهر جدیدش توانسته تا آمارهای فروش کمپانی سایک را بیشتر بهبود دهد.

بهمن موتور عهده‌دار واردات MG ZS به ایران است

مشخصات فنی و امکانات کراس‌اوور MG ZS

کراس‌اوور کامپکت سایک با سه پیشرانه عرضه می‌شود و هنوز مشخص نیست کدام یک از این سه قوای محرکه برای ایران در نظر گرفته شده است. نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۸ اسب‌بخار و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را دارد. در نسخه قوی تر پیشرانه از نوع ۳ سیلندر توربوشارژ ۱ لیتری است که خروجی‌های ۱۲۳ اسب‌بخار و ۱۷۵ نیوتن‌متر را ثبت می‌کند. در بازارهای هدف سیستم انتقال قدرت ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته، CVT و دوکلاچه را برای این خودرو دیده‌ایم اما انتظار می‌رود نوع گیربکس برای بازار ایران CVT باشد.

البته احتمال آن هم وجود دارد که پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو برای این کراس‌اوور در نظر گرفته شود که خروجی ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت در این نسخه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

بهمن موتور عهده‌دار واردات MG ZS به ایران است

کراس‌اوور ZS کابین نسبتاً ساده‌ای دارد. تودوزی‌ها ساده است اما در عین حال سبک طراحی‌های ام جی در تمام المان‌ها حفظ شده است. کراس‌اوور MG یا همان ام جی ZS در نسخه فول به امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل، صفحه‌نمایش لمسی مالتی مدیا، تهویه الکترونیکی دستی و… مجهز است. پس به عبارت ساده این خودرو یک کراس‌اوور اقتصادی است از نشانی معتبر و متفاوت با دیگر چینی‌هایی که تا به حال دیده‌ایم.

از آنجا که گروه بهمن در حال اتمام تجهیز شوروم چینی‌های وارداتی خود است پس انتظار می‌رود سفارش‌گذاری این محصولات انجام شده باشد و به زودی کراس‌اوور MG را در بازار ایران ببینیم. البته باید دید چالش خودروهای وارداتی چه زمان به پایان می‌رسد و عملاً واردات چه زمان روال منطقی خود را پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات MG ZS به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر