coinex
راهنمای خرید تکراتو

ترخیص 1000 دستگاه خودرو وارداتی با دستور رئیس سازمان استاندارد!

امروز پس از حضور سرزده رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص 1000 دستگاه خودرو وارداتی از این گمرک صادر شد.

دستور ترخیص 1000 دستگاه خودرو وارداتی چانگان در حالی صادر شده که بیش از 10 روز از اظهار آن گذشته ولی به‌دلیل عدم تطابق تولید طی این مدت در پارکینگ گمرک دپو شده بودند. حالا اما با دستور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و اخذ تعهد قانونی از واردکننده تعداد یک‌هزار و 133 دستگاه از این خودرو چینی براساس اظهاریه انطباق ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: واجدین شرایط واردات خودرو دست دوم به کشور معرفی شدند!

سرانجام ترخیص 1000 دستگاه خودرو وارداتی چانگان

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به اعطای مجوز واردات خودروهای چانگان به واردکننده، بیان داشت: «خودروها پس از ورود و اظهار ترخیص و انتظار قیمت‌گذاری شورای رقابت وارد بازار و شبکه توزیع می‌شوند.»

اسلام‌پناه درباره علت عدم ترخیص این خودروها عنوان داشت: «عدم ترخیص خودرو فقط مربوط به نظامات استاندارد و گمرک نیست و بعضاً سایر عوامل نیز تعلل می‌کنند.»

ترخیص 1000 دستگاه خودرو وارداتی

وی در ادامه روند بازدید سرزده خود از گمرک غرب تهران اظهار داشت: «خودروهایی که تأیید نوع و تطابق تولید داشته باشند، در کمتر از 24 ساعت بعد از اظهار ترخیص می‌شوند.»

اسلام‌پناه در پایان خاطرنشان کرد: «خودروهای وارداتی باید قابلیت پاس کردن استانداردهای قانونی ابلاغی و مدنظر را داشته باشند. اگر واردکنندگان از مبدأ تأییدیه و تعهد اصالت همراه با تأیید نوع خودرو را داشته باشند با اخذ تعهد قانونی واردکننده و یا روش‌های جایگزین از جمله برای خودروهای برند ترخیص انجام می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص صدور دستور ترخیص 1000 دستگاه خودرو وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر