;
coinex

کشف یک کشتی 2000 ساله در اعماق مدیترانه با گنجینه‌ای عظیم! [+ویدیو]

کشف یک کشتی 2000 ساله در اعماق دریای مدیترانه که حاوی یک گنجینه بسیار عظیم است خبرساز شد.

اخیراً تصاویری از کشف یک کشتی 2000 ساله در اعماق مدیترانه در فضای مجازی منتشر شده است که در داخل آن گنجینه‌ای بسیار عظیم دیده شده است. گفته شده که این کشتی یک کشتی باری بوده و بنا به دلایلی در قرن دوم یا اول قبل از میلاد غرق شده است. لازم به ذکر است که درون این کشتی باری، بیش‌از صد کوزه گران‌بها دیده شده که احتمالاً محتوی درون آن‌ها یک گنجینه ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: با نابودی جریان گلف استریم ، زمین در معرض هرج‌ومرج آب‌وهوایی شدیدی قرار می‌گیرد

کشف یک کشتی 2000 ساله با 100 کوزه گران‌بها

لاشه یک کشتی غرق‌شده باری مربوط به روم باستان با قدمت 2000 سال به‌تازگی در سواحل ایتالیا کشف شده است و باستان‌شناسان از آن به‌عنوان یک کشف «استثنایی» یاد کرده‌اند.

طبق گزارشی که توسط اینسایدر منتشر شده است، داخل این کشتی که قدمت آن به قرن دوم یا اول قبل از میلاد برمی‌گردد، پر از صدها کوزه سفالی روم باستان بوده است که به آن «آمفورا» گفته می‌شود. طبق گزارش منابع ایتالیایی، این کشتی احتمالاً از اسپانیا آمده و محموله‌ای از زیتون، روغن زیتون، هلو و انجیر را حمل می‌کرده است. در ویدیوی زیر می‌توانید این کشتی غرق‌شده و کوزه‌های کشف‌شده را می‌بینید:

کشتی رومی توسط بخش میراث فرهنگی اداره پلیس «کارابینیری» (یک واحد نظامی در ایتالیا) در نزدیکی شهر «چیویتاوکیا» در ناحیه لاتزیو کشف شده است. همچنین مقامات این کشتی را در بستری شنی به عمق حدود 160 متر پیدا کرده‌اند. کارابینیری‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند:

«این کشف استثنایی نشان‌دهنده نمونه مهمی از کشتی‌های غرق‌شده رومی است که هنگام تلاش برای رسیدن به ساحل با خطرات دریا روبه‌رو شده و همچنین راه‌های تجارت دریایی باستانی را نشان می‌دهد.»

کشف یک کشتی 2000 ساله با 100 کوزه گران‌بها

آن‌ها همچنین اشاره کردند که مقامات محلی هم‌اکنون درحال انجام تمام اقدامات لازم برای حفاظت از این محوطه باستانی هستند.

این کشتی احتمالاً بخشی از Cura Annonae بوده است (نهادی در روم باستان که مسئول واردات و توزیع غلات به ساکنان شهرهای رم بود). خط ساحلی دریای مدیترانه ایتالیا مملو از کشتی‌های غرق‌شده روم باستان است. سال گذشته نیز نمونه دیگری توسط باستان‌شناسان کشف شد که قدمت آن به 2200 سال قبل برمی‌گردد. نکته جالب اینکه در آن کشتی هم کوزه‌هایی برای حمل مواد غذایی به سواحل پالرمو وجود داشت.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص کشف یک کشتی 2000 ساله در اعماق مدیترانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ