coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی مسئله اتصال آیفون 14 به استارلینک توسط دولت ؛ احتمال آزادسازی واردات چقدر است؟

بررسی مسئله اتصال آیفون 14 به استارلینک توسط دولت صورت گرفت. احتمال آزادسازی واردات چقدر است؟ در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل اعلام کرد دولت در حال بررسی است تا با واردات آیفون 14 موافقت کند. به گفته رمضان، برخی نهادها می‌گویند آیفون 14 می‌تواند به ماهواره استارلینک متصل شود و این امر ممنوع است. این درحالی است که نماینده مجلس اتصال آیفون 14 به اینترنت ماهواره‌ای را بهانه دانسته بود.

بیشتر بخوانید: آغاز پرتاب ماهواره‌های اینترنتی چین ؛ رقیب استارلینک از شرق ظاهر شد!

اتصال آیفون 14 به استارلینک

«محمدرضا رمضان» در گفتگو با مهر در مورد اینکه گفته می‌شود دولت با واردات رسمی تلفن همراه آیفون 14 موافقت کرده است، گفت:

«تقاضا شده است که واردات آیفون 14 قانونی شود زیرا برخvvvی از نهادها می‌گویند این گوشی به ماهواره استارلینک وصل می‌شود در حالی که ممنوع است و برخی نهادها هم می‌گویند این اتصال انجام نمی‌شود؛ دولت در این زمینه در حال بررسی است که اگر در این زمینه مشکلی پیش نیاید با واردات موافقت خواهد کرد.»

او با بیان اینکه هم اکنون هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است اظهار داشت در صورت موافقت با واردات ابتدا باید مقدماتی همچون تعیین و پرداخت هزینه‌های گمرکی انجام شود. رمضان تأکید کرد همچنان واردات و فروش آیفون 14 ممنوع است و فروش موبایل مسافری نیز غیرقانونی محسوب می‌شود.

اتصال آیفون 14 به استارلینک

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل تهران در پاسخ به این سؤال که چه تعداد آیفون 14 وارد کشور شده است، گفت:

«زمانی می‌توان آمار دقیق از واردات آیفون 14 داد که از سوی شرکت‌های رسمی و از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور شده باشد. با توجه به اینکه این موبایل به صورت رسمی وارد کشور نشده است نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد؛ برخی تخمین می‌زنند که از مسیر مسافری حدود 50 هزار دستگاه وارد کشور شده باشد. اما به نظر ما شاید حدود 200هزار دستگاه آیفون 14 به صورت غیررسمی وارد کشور شده باشد.»

گفتنی است در حالی از اتصال آیفون 14 به اینترنت ماهواره‌ای به عنوان یکی از دلایل احتمالی ممنوعیت واردات این گوشی یاد می‌شود، که «جلال رشیدی کوچی» نماینده مجلس آن را یک بهانه خوانده بود.

او اعتقاد دارد اتصال آیفون 14 به اینترنت ماهواره‌ای، استدلال ضعیفی است چرا که سامسونگ نیز به سراغ این تکنولوژی خواهد رفت: «آیا سامسونگ دیگر به سراغ اینترنت ماهواره‌ای نمی‌رود؟ در حالی که تنها یک چیپست نیاز است به موبایل اضافه شود و اگر امسال نگذارد، سال بعد می‌گذارد. می‌خواهید واردات سامسونگ را هم ممنوع کنید؟ تکنولوژی در حال پیشرفت است و منتظر ما نمی‌ماند، پس اینکه می‌گویند (واردات آیفون 14) به خاطر اینترنت ماهواره‌ای ممنوع شده، درست نیست.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اتصال آیفون 14 به استارلینک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر