;
coinex

پرورش هندوانه در قطب جنوب ؛ شاهکار زراعی روس‌ها در سردترین نقطه دنیا [+عکس]

دانشمندان روسی موفق به پرورش هندوانه در قطب جنوب شدند. تصور پرورش هنداونه در سردترین نقطه جهان امر بسیار عجیبی به نظر می‌رسد.

هندوانه‌ها بیش از ۴۳۰۰ سال پیش در جایی که سودان کنونی نامیده می‌شود به وجود آمدند و در آثار هنری باستانی منطقه، از جمله در یک مقبره مصری در سقاره، ظاهر شدند. به‌عبارت دیگر،بسیار دور از محیط سرد قطب جنوب تکامل یافته است. اما اکنون دانشمندان با موفقیت هندوانه را در مکانی بعید رشد داده ‌اند: قطب جنوب.

بیشتر بخوانید: کشف آزمایشگاه مخفی چینی‌ها در آمریکا با هزاران موش مبتلا به کرونا و دیگر بیماری‌های همه‌گیر!

پرورش هندوانه در قطب جنوب توسط روس‌ها

به گزارش تکراتو به نقل از خبرآنلاین؛ دانشمندان روسی در قطب جنوب کارهای غیرقابل تصوری را انجام دادند، گفته می‌شود آنها توانستند در سردترین نقطه زمین هندوانه پرورش بدهند. این تیم به‌طور عمدی دو نوع هندوانه زودرس را نه تنها به دلیل طعم لذیذ، بلکه به دلیل توانایی آنها در سازگاری با فشار کم جو و کمبود اکسیژن در داخل گلخانه انتخاب کردند.

آنها بذرها را در لایه نازکی از جایگزین خاک کاشتند و از نور مخصوصی که نور خورشید را تقلید می‌کرد استفاده کردند. از آنجایی که هیچ حشره‌ای برای گرده افشانی گیاهان وجود نداشت، محققان وظیفه داشتند همه‌چیز را با دست گرده افشانی کنند.

درست ۱۰۳ روز پس از کاشت بذرها، محققان با هشت میوه رسیده و شیرین روبرو شدند که در شش گیاه مختلف رشد می‌کردند. بر اساس بیانیه ترجمه شده از انجمن جغرافیایی روسیه، خربزه‌ها تا حدود ۱ کیلوگرم با قطرهای ۱۳ سانتی‌متر رشد کردند.

پرورش هندوانه در قطب جنوب توسط روس‌ها

این شاهکار کشاورزی بخشی از آزمایشی در ایستگاه وستوک بود، یک ایستگاه تحقیقاتی روسی که در تمام طول سال در قطب سرد واقع شده است، به این دلیل که این مکان به‌عنوان سردترین مکان روی زمین طبقه‌بندی شده است، جایی که دمای ثبت شده زمانی به منفی ۱۲۸.۶ درجه فارنهایت می‌رسید. (منفی ۸۹.۲ درجه سانتیگراد).

این آزمایش نه تنها در اثبات این که در شرایط مناسب، هندوانه را می‌توان در سردترین نقطه روی کره زمین پرورش داد، موفقیت آمیز بود، بلکه یک میان وعده مهیج برای دانشمندانی که در شرایط سخت قطب جنوب زندگی می‌کردند نیز فراهم کرد.

آندره تپلیاکوف، ژئوفیزیکدان ارشد AARI، به انجمن جغرافیایی روسیه گفت:

طبیعتاً همه کاوشگران قطبی از به یاد آوردن طعم تابستان خوشحال بودند. حتی مشاهده نهال‌ها، رشد و ظاهر میوه‌ها … باعث برانگیخته شدن احساسات مثبت شد.

پرورش هندوانه در قطب جنوب توسط روس‌ها

این اولین‌بار نیست که محصول در ایستگاه وستوک کشت می‌شود. در سال ۲۰۲۰، محققان با موفقیت گیاهان مختلفی از جمله شوید، ریحان، جعفری، آرگولا و کلم را پرورش دادند.

بر اساس گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۱، دانشمندان کره‌ای هندوانه‌هایی را در ایستگاه King Sejong در غرب قطب جنوب پرورش دادند که کمترین دمای ثبت شده آن منفی ۷۸.۱ درجه فارنهایت بود.

گفته می‌شود دانشمندان قصد دارند میوه‌های مختلفی از جمله تمشک، زغال اخته و توت فرنگی را نیز در آینده پرورش دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرورش هندوانه در قطب جنوب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر