coinex
راهنمای خرید تکراتو

برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی توسط اینستاگرام

براساس آخرین گزارش‌ها به‌نظر اینستاگرام اقدام به برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی می‌کند تا آن‌ها با هوش مصنوعی متا قابل شناسایی باشند.

در اوایل ماه جاری میلادی هفت شرکت هوش مصنوعی همچون متا تعهدی مبنی بر اعمال مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی برای ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، همچون واترمارک برای محتوای تولیدشده از سوی هوش مصنوعی را مورد پذیرش قرار دادند.

ظاهراً هم‌اکنون اینستاگرام روی فرآیند برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی مولد مشغول کار بوده تا با این اقدام، محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی متا را مورد شناسایی قرار دهد.

باوجود اینکه متا تا به امروز اطلاعات بیشتری در خصوص برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی مولد ارائه نداده، اما مارک زاکربرگ به چندین مورد درباره این موضوع اشاره داشته است و باید منتظر ماند تا ببینیم برنامه‌های متا در این خصوص چه مسیری را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: شخصیت‌های دیجیتالی هوش مصنوعی متا از ماه آینده به متا و فیسبوک اضافه می‌شوند

برنامه اینستاگرام جهت برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی

در همین راستا، «الکساندر پالوزی»، یکی از منابع مطلع بازار که عموماً به قابلیت‌های منتشرنشده برنامه‌های متا می‌پردازد، این‌بار اقدام به انتشار اسکرین‌شات‌هایی کرده که حاکی از برنامه اینستاگرام برای برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی مولد است.

این منبع آگاه همراه با انتشار اسکرین‌شات‌ها، طی اظهاراتی بیان کرده که برچسب‌ها به شکل مناسبی نشان خواهند داد که کدام محتواها در اینستاگرام با هوش مصنوعی ایجاد یا ویرایش شده‌اند. در حقیقت برچسب‌ها توانایی تشخیص وضعیت دقیق‌تر پست‌های ایجادشده را به ارمغان خواهند آورد.

برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی

با اینکه اسکرین‌شات‌هایی مبنی‌بر تصمیم اینستاگرام جهت برچسب‌گذاری پست‌های ایجادشده با هوش مصنوعی منتشر شده، اما سخنگوی متا نسبت به اظهارنظر در این مورد اجتناب کرده است. بااین‌حال اسکرین‌شات‌ها حکایت از این امر دارد که این شرکت همچون گوگل و سایر شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی، تمایل به کمک به کاربران در راستای تشخیص منبع محتوای تولیدشده را دارد.

با توجه به اینکه ابزارهای هوش مصنوعی مولد به شکل وسیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، محققان و سیاست‌گذاران نگرانی‌هایی در خصوص نحوه استفاده از این فناوری دارند و مدعی شده‌اند که این ابزارها احتمالاً نقش بسیار موثری در انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده ایفا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

 

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر