;
coinex

به دلیل احتمال آتش‌سوزی، هیوندا و کیا 91 هزار خودرو را فراخواندند

شرکت‌های خودروسازی هیوندای موتور و کیا اخیراً بیش از 91 هزار خودرو جدید موجود در بازار آمریکا را به دلیل خطر احتمالی آتش‌سوزی فراخوانده‌اند.

به گزارش رویترز، براساس اعلامیه شرکت‌های خودروسازی هیوندای موتور و کیا در روز پنج‌شنبه بیش از 91 هزار خودرو جدید موجود در بازار آمریکا از بیم خطر آتش‌سوزی فراخوانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: مزایده بزرگ ایرانخودرو 15 مرداد 1402 ویژه خودروهای سنگین [+شرایط و نحوه ثبت‌نام]

فراخوان 91 هزار خودرو هیوندای و کیا

خودروسازان کره‌ای مذکور در اطلاعیه خود اعلام کرده‌اند که کنترل‌های الکترونیکی پمپ روغن احتمالاً دارای قطعات خراب الکتریکی باشند که منجر به داغ شدن بیش از حد پمپ خواهد شد. لذا به مالکان خودروها در اواخر سپتامبر اطلاع داده شد تا کنترل‌کننده برقی پمپ روغن خودروی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم تعویض شوند. همچنین از مالکان این خودروها درخواست شده آن‌ها را در فضای باز پارک کنند.

91 هزار خودرو

گفتنی است چیزی بالغ بر 52 هزار خودروی هیوندای و 40 هزار خودروی کیا تحت شمول این فراخوان خواهند بود. این فراخوان خودروهای هیوندای پالیسید 2023 و 2024، توسان، سوناتا، الانترا و کونای 2023، کیا سلتوس کیا سول و کیا اسپورتیج 2023 و 2024 را شامل می‌شود. در همین راستا این خودروساز‌ها به اداره امنیت حمل و نقل بزرگراهی آمریکا اعلام کرده‌اند که قطعه مشکوک از ماه مارس از خط تولید حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فراخوان 91 هزار خودرو توسط هیوندای موتور و کیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر