;
coinex

چالش‌های اکران باربی در خاورمیانه ؛ بخش عمده فیلم باید سانسور شود!

چالش‌های اکران باربی در خاورمیانه ممکن است گریبان برادران وارنر را بگیرد. فیلم پر حرف و حدیث باربی تاکنون به فروش 800 میلیون دلاری رسیده است.

شرکت برادران وارنر به‌عنوان شرکت خالق فیلم باربی و و مالک پلتفرم‌های بزرگی همچون Netflix هم‌اکنون با چالش‌های اکران باربی در خاورمیانه مواجه شده است و ممکن است این فیلم مهیج و پرمخاطب در کشورهایی همچون، عربستان سعودی، امارت متحده عربی و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه اکران نشود.

ظاهراً برخی صحنه‌های این فیلم با باورهای اسلامی مردم منطقه تناقض دارد و همین مسئله باعث شده پلتفرم موستو (Movsto) مستقر در عربستان سعودی اعلام کند که این فیلم در کشورهای منطقه خاورمیانه اکران نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های رایان گاسلینگ (Ryan Gosling)؛ از دفترچه خاطرات تا باربی

برادران وارنر با چالش‌های اکران باربی در خاورمیانه مواجه است

به‌گزارش تکراتو و به نقل از «۳۰نما»، سانسور «باربی» (Barbie) در بعضی از کشورهای خاورمیانه مدیران برادران وارنر را به دردسر انداخته است. «ورایتی» گزارش داده است که «سینماهای واکس» که پخش‌کننده محلی وارنرها در خاورمیانه است، اکران «باربی» به کارگردانی «گرتا گرویگ» را به ۳۱ آگوست موکول کرده است. این فیلم قرار بود ۱۹ ژوئیه و دو روز پیش از آمریکا در خاورمیانه اکران شود.

چالش‌های اکران باربی در خاورمیانه

در این گزارش می‌آید که مقامات بعضی از کشورها از برادران وارنر درخواست کرده‌اند مضامین همجنسگرایانه و تراجنستی فیلم سانسور شود. وارنرها ممکن است با این درخواست‌ها موافقت نکند و در نتیجه «باربی» در کشورهایی چون عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و مصر روی پرده نرود.

پلتفرم «موستو» (Movsto) عربستان سعودی یکشنبه شب این هفته در توییتر اعلام کرد که «باربی» در عربستان، کویت، قطر، امارات متحده عربی، مصر و بحرین اکران نخواهد شد. واکس و برادران وارنر تا این لحظه واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده‌اند.

با این حال «مارگو رابی» بازیگر و تهیه‌کننده فیلم پیش‌تر به مجله «اتیتود» گفته بود که «[عروسک‌های باربی در این فیلم] گرایش جنسی ندارند.» «باربی» به تازگی از فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلاری عبور کرده و انتظار می‌رود تا هفته آینده به ۱ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چالش‌های اکران باربی در خاورمیانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر