coinex
راهنمای خرید تکراتو

حقوق ماهانه کارمندان ایرانخودرو و سایپا چقدر است؟

حقوق ماهانه کارمندان ایرانخودرو و سایپا فاش شد. براین اساس گفته شده که میانگین دریافتی کارمندان این دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران بالاتر از دریافتی دیگر افراد جامعه است. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

براساس یک گزارش جدید فاش شده است که میانگین حقوق ماهانه کارمندان ایرانخودرو و سایپا بسیار بالاتر از میانگین دریافتی در دیگر سطوح جامعه است. این موضوع در صورتی است که این دو خودروساز داخلی در زمانه کنونی با چالش‌های مالی گسترده‌ای روبرو هستند و این چالش‌های مالی را از عمده عوامل افزایش شدید قیمت خودرو می‌دانند!

در این گزارش فاش شده است که ایران خودرو برای کارمندان تولیدی و پرسنل غیرتولیدی خود، ماهانه 61 میلیون و 500 هزار تومان و سایپا نیز 37 میلیون و 200 هزار تومان حقوق پرداخت می‌کنند و این یعنی در مجموع در سه ماهه اول سال جاری 5 هزار میلیارد تومان حقوق به کارمندانشان پرداخت کرده‌اند. اما چرا دریافتی کارمندان این دو شرکت به این اعداد و ارقام غیرمعقول می‌رسد؟

بیشتر بخوانید: ناتوانی ایرانخودرو در تولید تارا دستی عامل تاخیر در تحویل است!

حقوق ماهانه کارمندان ایرانخودرو و سایپا فاش شد

به گزارش تکراتو و به نقل از اکوایران؛ ایران خودرو و سایپا طی سه ماهه ابتدای سال جاری در مجموع حدود 5 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کردند. سهم ایران خودرو از حقوق پرداختی نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان است و سهم دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا بیش از هزار میلیارد تومان.

آنطور که اکوایران گزارش داده است، در صورتی که حقوق پرداختی سه ماهه را بر تعداد پرسنل شاغل در دو خودروساز بزرگ کشور تقسیم کنیم، متوجه می‌شویم که به طور میانگین حقوق‌های عجیبی به نیروهای شاغل در ایران خودرو و سایپا پرداخت شده است.

میانگین ماهانه حقوق در ایران خودرو (پرسنل تولیدی و پرسنل غیرتولیدی) حدود 61 میلیون و 500 هزار تومان است. ایران‌خودرویی‌ها در مجموع نزدیک به 21 هزار و 700 نیروی کار دارند. سهم پرسنل حاضر در خطوط تولید این خودروساز بیش از 12 هزار و 950 نفر است. سهم پرسنل غیرتولیدی یا نیروهای کار دفتری و اداری در این خودروساز حدود هشت هزار و 750 نفر است.

اما به سراغ حقوق‌های پرداختی در خودروسازی سایپا می‌رویم. سایپا در مجموع نزدیک به 9 هزار نیروی کار، شامل حدود 6 هزار و 300 نفر پرسنل تولیدی و نزدیک به دو هزار و 750 نفر نیروی کار شاغل در بخش‌های اداری دارد. با توجه به حقوق پرداختی حدود هزار میلیارد تومانی، طی سه ماه توسط مدیران خودروسازی سایپا و تعداد نیروی شاغل در خطوط تولید و بخش اداری نارنجی‌های جاده مخصوص، این خودروساز به طور میانگین ماهانه حدود 37 میلیون و 200 هزار تومان حقوق پرداخت می‌کند.

البته فراموش نکنیم حقوق‌های ماهانه یاد شده به طور میانگین است و به طور قطع فاصله معناداری میان حقوق مدیران خودروساز با حقوق پرسنلی که در خطوط تولید مشغول به فعالیت هستند، وجود دارد.

با توجه به چالش‌های متعدد مالی که دو خودروساز بزرگ کشور با آن دست به گریبان هستند، به نظر می‌رسد حقوق‌های پرداختی یکی از دلایل این مساله باشد. البته خودروسازان با توجه به نگرانی سیاست‌گذار از تبعات اجتماعی اجازه تعدیل نیروی کار خود و متناسب‌سازی تعداد نیروی کار با تیراژ تولید ندارند. مدیران خودروساز باید برای حل چالش‌های مالی خود فکری به حال حقوق‌های پرداختی دست‌بالای خود کنند، زیرا این پرداختی‌ها در سرلیست هزینه‌های سربار در صورت‌های مالی منتشر شده آنها قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حقوق ماهانه کارمندان ایرانخودرو و سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    سلام این ارقام مختص مدیران گروه خودروسازی است ، کارگران زیر ۱۲میلیون ماهانه حقوق میگیرن .
    ضمنا قرارداد کاری موقت سه ماهه با قانون کار ۷میلیون قرارداد بسته میشه…

    پاسخ

    سلام و ارادت
    بنده پس از 23 سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق در سایت مرکزی ایران خودرو و حدود 90 ساعت اضافه کار ماهیانه(حضور از 7 صبح تا 8 غروب) و نیز مهارت در شغل محوله حدود 20 میلیون تومان دریافتی دارم و به طور جد در تأمین معاش خانواده مشکل دارم. دوست عزیز لطفأ در زمان تنظیم گزارش به جزئیات توجه نمائید.

    پاسخ

    سلام داداش من ایرانخودرو مهندس مکانیک بخش تولیدد هستش و از صبح ساعت ۶ میره تا میاد خونه هفت غروب هستش / با این ساعت کاری ماهیانه با اضافه کاری و پاداش چهارده تومن ب زور میشه حقوق دریافتیش
    / پنجشنبه ها تا ظهر هستن ^/فیش حقوقیش دیدم

    پاسخ

    ماشا ا…عدالت بین همه برقرار آخه ناسلامتی حکومت اسلامی……

    پاسخ

    سلام بنده در ایران خودرو تبریز کار می کنم و فقط ۷میلیون پول می گیرم

    پاسخ