coinex
راهنمای خرید تکراتو

کلاس‌های دانشگاه در 10 روز اول مهر مجازی می‌شود!

کلاس‌های دانشگاه در 10 روز اول مهر ممکن است به صورت مجازی برگزار شوند. ظاهراً این تصمیم در برنامه‌های ستاد استقبال از مهر در خصوص کنترل ترافیک قرار دارد.

بنابه درخواست ستاد استقبال از مهر در شهرداری تهران و با اعلام مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، احتمالاً کلاس‌های دانشگاه در 10 روز اول مهر به صورت مجازی بزگزار خواهند شد. اوایل مهر هرسال که همزمان می‌شود با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها‌، در شهرهای بزرگ و به‌ویژه تهران، حجم ترافیک به شدت افزایش می‌یابد. همین مسئله باعث شده است که رایزنی‌هایی برای مجازی شدن کلاس‌های دانشگاه در 10 روز اول آغاز شود.

بیشتر بخوانید: وام مسکن یک میلیاردی برای کارشناسان اقتصادی خبره!

کلاس‌های دانشگاه در 10 روز اول مهر مجازی می‌شود!

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا؛ ستاد استقبال از مهر در شهرداری تهران تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف شهری آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را فراهم کند. این ستاد در زمینه‌های مختلفی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرده تا شهر مهیای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شود.

به همین منظور، مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، از احتمال آنلاین شدن کلاس‌های درس دانشگاهی در روزهای ابتدایی مهرماه خبر داده و به ایسنا گفته است:

در مراکز دانشگاهی در صدد هستیم ۱۰ روز تدریس اولیه مجازی شود و به طور کلی در تلاش هستیم که ساعت شروع آن‌ها هم از ۸ به ۸ و نیم تغییر پیدا کند؛ البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.

کلاس‌های دانشگاه در 10 روز اول مهر مجازی می‌شود!

البته گلشنی تأکید کرده است که این تصمیم در صورتی اتخاذ می‌شود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با آن موافقت کند. بنابراین شهرداری فعلاً در حال رایزنی در خصوص این ایده است و بحث غیر حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه در ۱۰ روز ابتدایی ماه مهر هنوز قطعی نیست.

شهرداری برای موضوع کنترل ترافیک شهری طرح‌های دیگری هم دارد که مدیر کل حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران به آن‌ها اشاره کرده است: «شناور سازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل‌ونقل عمومی هم تأثیر گذار بوده است و شاهد ۱۰ درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.» به گفته گلشنی، شناورسازی ساعت کاری ادارات سال گذشته باعث کاهش ۱۵ درصد ترافیک شد.

او همچنین اعلام کرده است که دانش‌آموزان و دانشجویان در مهرماه امسال می‌توانند به‌صورت رایگان از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

یکی از چالش‌های اخیر شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی، به‌ویژه در مورد ناوگان اتوبوس‌رانی، بحث کمبود اتوبوس در شهر تهران است که باعث تراکم شدید جمعیت در برخی ساعات روز و شلوغی بیش از حد ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها شده است. مدیرکل حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در این خصوص اعلام کرد:

در بحث ناوگان اتوبوسرانی ۴۳۰ دستگاه در حال اورهال است که تا پایان شهریور به مدار اضافه می‌شود و در حال جذب ۱۰۰ نفر راننده هم هستیم. قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس‌های جدید را داریم که از شهریور و مهر کم کم به سیستم اضافه می‌شود و تا یک و نیم سال بعد تمام این اتوبوس‌ها به چرخه اضافه می‌شوند.

او همچنین خبر داده است که تا پایان شهریور امسال ۱۲ رام قطار اورهال می‌شوند و به سیستم اضافه خواهند شد. علاوه بر این، تا پایان تابستان ۱۵۰ دستگاه ون به ناوگان تاکسی‌رانی اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مجازی شدن کلاس‌های دانشگاه در 10 روز اول مهر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر