coinex
راهنمای خرید تکراتو

کنترل DNA با الکتریسیته ؛ یک روش درمانی جدید!

دانشمندان موفق به ابداع نوعی ابزار سلامتی شدند که قادر به کنترل DNA با الکتریسیته است. این روش می‌تواند تولید انسولین را افزایش دهد.

دانشمندان دانشگاه زوریخ به تازگی یک نوع ابزار سلامتی توسعه داده‌اند که قادر به کنترل DNA با الکتریسیته است. از زمان پیدایش ساعت‌های هوشمند، یکی از مواردی که این نوع ساعت‌ها تمرکز ویژه‌ای بر روی آن داشتند، ویژگی‌های سلامتی متنوع است. می‌توان گفت که تقریباً ابزارهای سلامتی با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند. اما ابزار سلامتی تولیدی دانشمندان زوریخ قادر است DNA را تحت کنترل درآورد و این پیشرفت تکنولوژی عظیمی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: کشف روشی جدید برای ذخیره داده در DNA ؛ پایان دوران دیتاسنترهای عظیم و پرمصرف!

کنترل DNA با الکتریسیته با ابزار سلامتی دانشمندان زوریخ

دانشمندان دانشگاه زوریخ نوعی ابزار سلامتی پوشیدنی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با کمک پالس‌های کوچک الکتریسیته به کنترل DNA انسان کمک کنند. در اولین آزمایش این دستگاه با موفقیت توانسته منجر به افزایش تولید انسولین در موش‌های مبتلا به بیماری دیابت شود.

ابزارهای پوشیدنی مجهز به حسگرهای حوزه سلامت از جمله ساعت‌های هوشمند Fitbit یا ساعت‌های هوشمند اپل واچ، برای جمع‌آوری داده‌های کاربر و ردیابی سلامت وی طراحی شده‌اند. این دستگاه‌های کوچک به‌دلیل مزایای بی‌شمار خود اخیراً بسیار محبوب شده و طبق آمار، در کشورهای پیشرفته تقریباً یک سوم افراد بزرگ‌سال به ساعت هوشمند مجهز به حسگرهای مراقبت‌های بهداشتی مجهز هستند.

کنترل DNA با الکتریسیته ؛ یک روش درمانی جدید!

در حالی که سیستم بیولوژیکی بدن انسان آنالوگ محسوب می‌شود، سیستم‌های الکترونیکی اطراف ما همگی دیجیتال هستند و توسط الکتریسیته کنترل می‌شوند. حالا دانشمندان دانشگاه زوریخ نوعی ابزار سلامتی پوشیدنی توسعه داده‌اند که با پرکردن این فضای خالی توانسته همچون یک رابط ارتباطی کاربردی عمل کرده و DNA انسان را از طریق الکتریسیته کنترل کند.

به‌گفته محققان، این ابزار پوشیدنی می‌تواند با کمک پالس‌های کوچک الکتریسیته باعث تغییر DNA و در نهایت افزایش و تقویت سلامت بدن شود.

به‌گزارش Interestingengineering، محققان توانستند از طریق آزمایشی نشان دهند که تولید انسولین در سلول‌های انسانی را می‌توان با ارسال سیگنال‌های الکتریکی از طریق یک رابط «الکتروژنتیک» به‌نام فناوری تنظیم جریان مستقیم (DART) فعال کرد.

آن‌ها با انتشار گزارشی در رابطه با این دستگاه جدید مدعی شده‌اند که در آزمایش‌های اولیه آن‌ها توانسته‌اند در موش‌هایی با بافت پانکراس انسانی میزان تولید انسولین را افزایش دهند. افزایش تولید انسولین می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کرده و یکی از کاربردهای این دستاورد علمی محسوب می‌شود.

کنترل DNA با الکتریسیته ؛ یک روش درمانی جدید!

این قابلیت دستگاه رابط الکتروژنیک نام گرفته و می‌تواند برای ژن‌های غیرفعال نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این آزمایش، از سوزن‌های طبی استفاده شده و سلول‌های پانکراس انسانی موجود در موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به‌بیماری دیابت، با کمک جریان مستقیم تحریک شده‌اند.

محققان دریافتند که با کمک سیگنال‌های الکتریکی امکان دست‌کاری ژن‌های بدن وجود دارد. این کشف شگفت‌انگیز می‌تواند به‌زودی در دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند تعبیه شده و برای مقابله با بیماری دیابت مورد استفاده قرار گیرد.

در بخش‌هایی از گزارش مربوط به این دستاورد علمی توضیح داده شده است:

رابط‌های الکتروژنتیکی که دستگاه‌های الکترونیکی را قادر می‌سازد که ژن را کنترل کنند، حلقه مفقود شده مسیر سازگاری و قابلیت همکاری کامل دنیای الکترونیک و ژنتیک هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کنترل DNA با الکتریسیته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر