;
coinex

تماشا کنید: کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان [+عکس]

دیدن کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان قطعاً شما را با وجود خواهد آورد. ولیعهد عربستان سعودی با ثروتش گنجینه‌ای عظیم از ابرخودروها را در اختیار دارد.

شاید ندانید که ولیعهد عربستان سعودی یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین است که ثروتی چند میلیارد دلاری در اختیار دارد. اما وی این ثروت را بیشتر در جهت علاقه خود صرف کرده و از کشتی تفریحی گرفته تا گران‌ترین خودروهای جهان را در اختیار دارد. حال بیایید نگاهی به کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان بیندازیم. لازم به ذکر است که این ثروتمند مشهور در انتخاب خودروهای لوکس خود نیز کم نیاورده و مجموعه‌ای از بهترین‌ها را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: قایق تفریحی بن سلمان که بیل گیتس با 9 میلیون دلار، یک هفته آن را اجاره کرد!

کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان را ببینید

یکی از خودروهای مجموعه بن‌سلمان لامبورگینی آونتادور SVJ طلایی است؛ اونتادور SVJ یا سوپر ولوچه یوتا (SuperVeloce Jota)، رسماً قدرتمندترین سوپراسپرت جاده‌ای لامبورگینی با پیشرانه‌ V۱۲ است؛ SVJ از پیشرانه‌ ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۷۷۰ اسب‌بخار قدرت (۷۵۹ اسب بخار BHP) و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور قدرت می‌گیرد و تمام آن را از طریق گیربکس ۷ سرعته نیمه اتوماتیک بهینه‌ شده به چهار چرخ خود می‌فرستد.

این قدرت در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه به نهایت می‌رسد، در حالی که تمام گشتاور تولیدی پیشرانه‌ V۱۲، از ۶۷۵۰ دور بر دقیقه در دسترس است. اونتادور SVJ به‌لطف پیشرانه‌ V۱۲ که قدرت آن برابر مدل تولید محدود چنتناریو (Centenario) است، با نهایت سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۸.۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. SVJ با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم، سیستم فرمان‌پذیری محور عقب و تایرهای سفارشی پیرلی P Zeo Corsa، برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به حدود ۳۰ متر مسافت نیاز دارد.

در مقایسه با مدل سوپرولوچه، SVJ حدود ۴۰ درصد داونفورس (نیروی رو به پایین) بیشتری تولید می‌کند؛ این افزایش قابل توجه داونفورس، با استفاده از ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر، باله‌ی عقب بزرگ‌تر، بازطراحی کف خودرو، دیفیوزر جدید و کیت آیرودینامیک جلو ممکن شده است.

کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان را ببینید

به غیر از آونتادور SVJ، محمد بن سلمان همچنین یک بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپور با رنگ طلایی خریداری کرده‌ است؛ بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپار خودرویی است که از سال ۲۰۰۵ تاکنون در انگلستان، درسدن و آلمان تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو-چهار چرخ محرک بوده طول آن در حالت طبیعی ۵٬۲۹۰ میلی‌متر (۲۰۸٫۳ اینچ) است. سیستم جعبه‌دنده آن ۶ دنده به صورت خودکار است.

این مدل از بنتلی به طور خاص برای شاهزاده عربستان سعودی ساخته شده است و قیمت آن به ۶.۵ میلیون دلار آمریکا می‌رسد. ین خودرو به یک موتور ۴.۰ لیتری دو توربوشارژ V۸ مجهز شده است که قادر به تولید قدرت تا ۵۴۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور در ۵۶۸ پوند فوت است.

بوگاتی گرند اسپرت مخصوص محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است، ۱۲.۵ میلیون دلار قیمت دارد؛ ویرون گرند اسپرت ویتس را باید نسخه بدون سقف از مدل سوپر اسپرت دانست که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو نیز ۱۱۸۳ اسب بخار قدرت داشت و با ثبت رکورد سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت توانست سریع‌ترین خودروی رودستر جهان شود. از ۱۵۰ مدل رودستر ویرون که تولید شدند ۹۲ دستگاه آنها مدل گرند اسپرت ویتس هستند.

تمام گرند اسپرت ویتس‌ها خیلی زود فروش رفتند. تا امروز، ویرون گرند اسپرت ویتس تنها بوگاتی مدرن رودستر است.

کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان را ببینید

پس از رولز-رویس فانتوم کوپه، مرسدس بنز AMG G۶۳ پنجمین خودروی محمد بن سلمان است که به صورت ویژه با روکش طلا سفارش داده شده است. نه تنها ظاهر بیرونی، بلکه برخی از قسمت‌های کابین نیز با طلای خالص تزئین شده است.

AMG G۶۳ به یک موتور ۵.۵ لیتری V۸ مجهز شده است که قادر به تولید ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۱ پوند فوت حداکثر گشتاور است.

کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان را ببینید

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کلکسیون خودروهای لوکس طلایی بن سلمان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر