;
coinex

تیر خلاص صمت به خودروسازان ؛ ارز مورد نیاز را خودتان تامین کنید!

با نامه مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی‌بر بازنگری تامین ارز خودروسازان، شاهد شلیک تیر خلاص صمت به خودروسازان هستیم.

به گزارش تکراتو و به نقل از آخرین خودرو، «عبدالله توکلی لاهیجانی»، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، طی نامه‌ای رسمی با موضوع «بازنگری محل تامین ارز» خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتور سیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان به‌منظور تعمیق بخشی ساخت داخل خبر داد تا شرکت‌ها بیشتر به فکر داخلی‌سازی باشند و از انجمن‌های صنایع مذکور درخواست کرد تا جهت تامین ارز مورد نیاز بر صادرات متمرکز شوند و یا اینکه اقدام به تأمین ارز مورد نیاز خود از سایر صادرکنندگان باشند. به‌نظر با چنین دستوری تیر خلاص صمت به خودروسازان شلیک شده و متعاقباً به‌زودی باید شاهد گرانی بیشتر محصولات خودرویی باشیم.

بیشتر بخوانید: آغاز ثبت سفارش خودرو کارکرده ؛ خودروسازان برای واردات آماده شوند

شلیک تیر خلاص صمت به خودروسازان

این نامه حاکی از آن است که محاسبه قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی بر اساس نرخ جدید ارز صورت خواهد گرفت که قاعدتا از نرخ فعلی بیشتر خواهد بود. این تغییر نرخ روال قیمت گذاری را هم تغییر داده و احتمالاً در نتیجه آن شورای رقابت از تعیین قیمت‌گذاری خودرو کناره‌گیری کند. افزون‌بر آن با توجه به این که نرخ ارز محاسباتی بالاتر خواهد رفت، طبیعتا افزایش قیمت خودروها در کارخانه را در پی دارد.

تیر خلاص صمت به خودروسازان

در متن نامه مذکور ذکر شده است:

« با عنایت به سیاست‌های یکپارچه ارزی در توسعه صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی به منابع ارزی ناشی از صادرات محصولات نفتی و به منظور تحقق اهداف تعیین شده تولید محصولات صادرات محور، عمق بخشی به تولید داخل و کاهش ارز بری، مقرر شده است تا کلیه شرکت‌های خودروساز نیازهای ارزی خود در واردات قطعات منفصله موضوع فصل 98 مقررات صادرات و واردات (انواع خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوتر برقی) را، ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند. بنابراین، مقتضی است ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌های صادراتی خود و حمایت از صادرکنندگان نسبت به بازنگری محل تامین ارز درخواست‌های ثبت سفارش خود از سایر منابع مورد تایید بانک مرکزی به غیر از نیما، اقدام کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تیر خلاص صمت به خودروسازان با محول کردن وظیفه تأمین ارز به آن‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اقدامات دولت را تایید مینماییم…

    پاسخ