;
coinex

ایجاد تاخیر در ورود به سایت‌ها از طریق ایکس ؛ ایلان ماسک هر کاری برای حفظ کاربر می‌کند!

سیاست ایجاد تاخیر در ورود به سایت‌ها از طریق ایکس درواقع راه‌کاری از طرف ایلان ماسک بوده تا در ورود به سایت‌های رقیب از این طریق اختلال ایجاد شود.

براساس گزارش واشنگتن پست، شبکه اجتماعی ایکس به‌نظر در زمان ورود به لینک‌های مربوط به سایت‌هایی که قبلاً به‌صورتی علنی علیه ایلان ماسک واکنش نشان داده بودند، تأخیری 5 ثانیه‌ای را ایجاد کرده بود. در حقیقت، کلیک روی این لینک‌ها باعث ورود کاربران به صفحه‌ای سفید می‌شود و چند ثانیه‌ای آنجا باید منتظر می‌ماندند، سپس به صفحه مقصد هدایت شوند.

بنابراین هم‌اکنون چنانچه در ایکس (توییتر سابق) روی لینکی به تردز، بلواسکای، اینستاگرام، فیسبوک، نیویورک تایمز، رویترز و Substack کلیک کنید، احتمالاً چند ثانیه‌ای بیشتر از حد معمول باید منتظر بمانید تا وارد صفحه مقصد شوید. به‌نظر این امر تلاشی از طرف ایلان ماسک جهت مقابله با وب‌سایت‌هایی بوده که وی علاقه‌ای به آن‌ها ندارد. ولی حالا ظاهراً این مشکل رفع شده است.

بیشتر بخوانید: 

ایجاد تاخیر در ورود به سایت‌ها از طریق ایکس

نخستین مرتبه انجمن وب‌سایت هکرنیوز گزارش کرد که ایکس تأخیری را در زمان ورود به لینک‌های نیویورک تایمز ایجاد کرده است. کاربری در این وب‌سایت اعلام کرد که این مشکل از روز 4 اوت (13 مردادماه) ایجاد شده است. به‌نظر مسئله از سرویس t.co ناشی می‌شود که لینک‌های منتشرشده در این شبکه اجتماعی را کوتاه می‌کند.

ایجاد تاخیر در ورود به سایت‌ها از طریق ایکس

واشنگتن پست در این رابطه گزارش داد که این مشکل تنها درباره لینک سایت‌هایی دیده شده است که ایلان ماسک احتمالاً با آن‌ها مشکلاتی دارد. از طرف دیگر اما سایت‌هایی مانند ماستودون، یوتوب و فاکس نیوز با سرعت بالایی باز می‌شدند. ایلان ماسک با این کار عملاً قصد جلوگیری از دریافت ترافیک از سوی این وب‌سایت‌ها و کاهش درآمد احتمالی آن‌ها را داشته؛ زیرا ایجاد تاخیر در ورود به سایت‌ها از طریق ایکس یکی از عواملی است که قادر است ترافیک یک وب‌سایت را کاهش دهد.

با توجه به اینکه توییتر فاقد یک تیم روابط‌عمومی بوده، واکنشی رسمی هم به گزارش‌های مربوطه نداشته است. بااین‌حال مدیر سابق واحد اعتماد و ایمنی توییتر طی پستی در بلواسکای در مورد این موضوع بیان داشت: «این یکی از آن چیزهایی است که آن‌قدر دیوانه‌وار به‌نظر می‌رسد که باورکردنش حتی برای توییتر سخت است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایجاد تاخیر در ورود به سایت‌ها از طریق ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر