coinex
راهنمای خرید تکراتو

آپشن‌های جدید شاهین دنده‌ای معرفی شدند

آپشن‌های جدید شاهین دنده‌ای توسط سایپا معرفی شدند. ظاهراً سایپا غیر از حذف آپشن‌های حساس، با اضافه کردن آپشن‌ نیز آشناست.

آپشن‌های جدید شاهین دنده‌ای براساس استانداردهای 85گانه معرفی شدند. بنابر قانون استانداردهای 85گانه خودروسازی، شرکت‌های خودروساز ایرانی باید آپشن‌های موجود در لیست این استانداردها را در محصولاتشان بکار گیرند.

اما همه می‌دانیم که نصب آپشن‌ در خودروسازان ایرانی، مساوی است با افزایش قیمت خودرو؛ بطوریکه مردم باید برای خرید این خودروها مبالغی اضافی بابت آپشن‌های بی‌کاربرد بپردازند. حال با توجه به این موضوع، احتمالاً در آینده قیمت شاهین دنده‌ای نیز افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: شاهین وانت به عنوان جدیدترین محصول سایپا در راه است! [+مشخصات فنی احتمالی]

آپشن‌های جدید شاهین دنده‌ای معرفی شدند

بر اساس استانداردهای جدید باید خودروهای مونتاژی به قابلیت‌های ایمنی بیشتری نسبت به گذشته مجهز شوند. یکی از استانداردهای اجباری، قابلیت سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی است. در حال حاضر گفته می‌شود که محصولات تولید خودروسازان داخلی باید در نیمه دوم سال جاری به سامانه‌های ایمنی چون سنسور نور، پوزیشن لامپ و سامانه کنترل پایداری الکتریکی مجهز شوند.

حال در این راستا سایپا اعلام کرده است که بزودی قابلیت کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی بر روی شاهین دنده‌ای تیپ G هم نصب می‌شود. پیش از این قرار بود که در گام نخست، شاهین اتوماتیک CVT این قابلیت را داشته باشد.

آپشن‌های جدید شاهین دنده‌ای معرفی شدند

با توجه به کاتالوگ جدید شاهین دنده‌ای آپشن‌های جدید سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه پیشگیری از هرزگردی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی به این سدان سایپایی اضافه شده است. البته باید گفت که هنوز سایپا زمان دقیق عرضه شاهین دنده‌ای با این آپشن جدید را اعلام نکرده است.

سایپا شاهین دنده‌ای تیپ G همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ ۸ سوپاپ مجهز است و پلتفرم SP100 برای آن استفاده می‌شود. این پیشرانه ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ‌های جلوی این سدان ملی می‌رساند.

تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن از ساختار نیمه مستقل استفاده شده است. سانروف، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سنسور نور، آینه تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، سنسور پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، دو کیسه هوا و… از جمله مشخصات شاهین دنده‌ای تیپ G است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آپشن‌های جدید شاهین دنده‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر