;
coinex

ممنوعیت حمل پاوربانک در هواپیما برای زائران اربعین توسط دولت عراق ابلاغ شد

دولت عراق قانون ممنوعیت حمل پاوربانک در هواپیما را برای زائرین اربعین حسینی ابلاغ کرد. ظاهراً این تصمیم به منظور ایجاد امنیت پرواز اجرا شده است.

دولت عراق با هدف جلوگیری از انفجارهای کوچک به دلیل ازدحام جمعیت، قانون ممنوعیت حمل پاوربانک در هواپیما برای زائرین اربعین حسینی را ابلاغ کرد. طبق گفته‌های جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، ضمن تاکید بر این موضوع، به همه افرادی که قصد سفر به سمت کربلا را داشته و می‌خواهند از طریق هواپیما به عراق وارد شوند در مورد خرید بلیت از سایت‌ها و عوامل غیرمجاز دیگر، هشدار داد. جزئیات صحبت‌های وی را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: بسته‌های اینترنت همراه اول ویژه اربعین 1402 معرفی شدند

ممنوعیت حمل پاوربانک در هواپیما برای زائرین اربعین ابلاغ شد

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا؛ جعفر یازرلو با هشدار به مردم برای خرید بلیت اربعین از سایت‌هایی غیرمجاز و سایت‌هایی به غیر از سایت‌های فروش ایرلاین‌ها و سه دفتر فروش آنلاین اعلام شده اظهار داشت:

از مردم درخواست داریم از هیچ سایتی به غیر از سایت‌های اعلام شده نسبت به خرید بلیت اربعین اقدام کنند، از روز گذشته دیده شده برخی از سایت‌ها بلیت هواپیما در مقاصد نجف و بغداد را با قیمت ١٢ میلیون تا ١٧ میلیون تومان می‌فروشند در حالی که قیمت این بلیت از مبدا تهران در رفت و برگشت ٨ میلیون تومان است.

ممنوعیت حمل پاوربانک در هواپیما برای زائرین اربعین ابلاغ شد

وی با بیان اینکه فروش بلیت اربعین در سایت‌هایی به غیر از سایت‌های فروش ایرلاین‌ها و سه دفتر فروش آنلاین تخلف است، گفت: «این سایت‌های غیر مجاز بلیت روز‌هایی را می‌فروشند که اساساً هنوز عرضه بلیت برای این ایام هنوز باز نشده است. پیگیری هر گونه تخلفی در حوزه بلیت هواپیما از وظایف سازمان هواپیمایی است، اما مردم توجه داشته باشند، خرید بلیت اربعین از سایت‌های اعلام نشده را ضمانت نمی‌کنیم.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره چرایی توزیع بلیت اربعین به سایت‌های فروش خارج از سایت‌های اعلام شده تاکید کرد:

هیچ بلیتی در مسیر نجف و بغداد در ایام اربعین به سایت‌های خارج از سایت‌های اعلام شده درز نکرده و توزیع نشده‌است و این سایت‌ها بلیت روز‌هایی را به فروش گذاشته‌اند که هنوز عرضه آنها آغاز نشده است و امکان جعلی بودن این بلیت‌ها وجود دارد.

یارزلو در پاسخ به این سوال که چرا بلیت اربعین تنها از سه دفتر فروش آنلاین عرضه می‌شود، گفت: «در حال حاضر ایرلاین‌ها از طریق سایت‌های رسمی خود نسبت به فروش بلیت اربعین اقدام می‌کنند و از این سه دفتر فروش آنلاین ضمانت‌های محکم دریافت کرده‌ایم که در صورت هر گونه تخلفی بتوانیم برخورد جدی داشته باشیم، اما احتمالاً در روز‌های آینده دفتر فروش آنلاین دیگری هم اعلام می‌شود.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی همچنین علت ممنوع بودن حمل پاور بانک در هواپیما به مقصد نجف و بغداد اظهار داشت:

عراق برای جلوگیری از احتمال انفجار‌های کوچک در هواپیما، ورود پاوربانک به هواپیما را ممنوع کرده‌است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت حمل پاوربانک در هواپیما برای زائران اربعین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر