;
coinex

نخستین تصویر کاوشگر جدید هند از قطب جنوب ماه ثبت شد

نخستین تصویر کاوشگر جدید هند از قطب جنوب ماه طی ماموریت فضاپیمای چاندرایان-3 که اخیراً روی ماه فرود آمده، به زمین ارسال شد.

اخیراً کشور هند با موفقیت فضاپیمای چاندرایان-3 را به روی ماه فرستاد و لقب نخستین کشوری که به قطب جنوب ماه دست یافته را کسب کرد. در همین زمینه سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) ساعاتی بعد از این ماموریت، نخستین تصویر کاوشگر جدید هند از قطب جنوب ماه را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: پرتاب ماموریت کرو 7 ناسا با موفقیت انجام شد؛ مقبلی در مسیر ایستگاه فضایی

انتشار نخستین تصویر کاوشگر جدید هند

تصاویری که از طرف سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) از قطب جنوب ماه نشان داده شده توسط دوربین Horizontal Velocity فرودگر به ثبت رسیده که حاکی از نمای پیش از رسیدن به سطح ماه بوده است. همچنین این سازمان فضایی، تصویر دیگری در ارتباط با نمایی از محل فرود را انتشار داده است.

نخستین تصویر کاوشگر جدید هند

این ماموریت هند از این نظر دارای اهمیت بوده که در سال‌های گذشته بسیاری از دانشمندان و آژانس‌های فضایی از سراسر جهان روی این بخش از ماه متمرکز شده‌اند؛ زیرا در این منطقه دهانه‌های قطبی سایه‌دار دائمی با مقادیر سرشار از یخ‌آب وجود دارد که می‌توان با استخراج آن‌ها، شرایط را جهت حضور دائمی انسان‌ها در ماه مساعد ساخت.

همینطور دهانه‌های قطبی سایه‌دار تنها قمر زمین شرایط مناسبی به‌منظور ساخت نسل بعدی تلسکوپ‌ها به‌شمار می‌روند تا اخترشناسان بتوانند با این تلسکوپ فضایی به‌صورت بهتر فضا را بررسی کنند.

نخستین تصویر کاوشگر جدید هند

از طرفی هند با موفقیت در اجرای این ماموریت بعد از ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین به چهارمین کشوری تبدیل شده که موفق به ارسال یک فضاپیما به ماه شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نخستین تصویر کاوشگر جدید هند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: گجت‌نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر