;
coinex

وزیر کشور: چرا مردم ما چشم به خودرو خارجی دارند؟/ مردم باید از تولید داخلی استفاده کنند!

وزیر کشور طی اظهاراتی ضمن تأکید بر لزوم حمایت از محصولات داخلی به‌ویژه در صنعت خودرو، پرسید که چرا مردم باید به‌دنبال خرید خودرو خارجی باشند؟

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، صبح دیروز مراسم تحویل 470 دستگاه اتوبوس درون‌شهری و 626 دستگاه ون وانا ایران‌خودرو دیزل به وزارت کشور با توجه به مراسم اربعین حسینی (ع) با حضور وزیر کشور در ایران‌خودرو دیزل برگزار شد.

طی این مراسم «جواد توسلی‌مهر»، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، به ارائه گزارشی از میزان تولیدات و برنامه‌های این شرکت جهت تولید این شرکت به وزیر کشور پرداخت و «علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، هم به اعلام توضیحاتی در خصوص شیوه فعالیت واحد تولیدی و برطرف کردن بخشی از نیاز‌های کشور از سوی این مجموعه جهت رقابت هر چه بیشتر خودرو داخلی و خودرو خارجی پرداخت.

طی این مراسم «احمد وحیدی»، وزیر کشور، درباره لزوم حمایت از محصولات داخلی در مقابل خودرو خارجی بیان داشت: «چه دلیلی دارد که بگوییم فلان خودرو در فلان شرکت کشور صنعتی ساخته شده، مردم ما احیانا دنبال آن خودرو باشند؟ چرا مردم ما به دنبال محصولات تولیدی خودمان نباشند؟ آیا ما این ظرفیت را نداریم؟ حتما داریم. لحظه‌ای نباید شک کنیم که ما این ظرفیت را داریم.»

وی در ادامه تاکید کرد: «بخش خودرویی در تمدن صنعتی کشور تاثیرگذار است. شما با مردمی سروکار دارید که امکان استفاده از خودروی شخصی ندارند. به هر نحوی یا مسوولیت‌پذیری اجتماعی دارند یا از نظر مالی امکان خرید خودرو ندارند؛ لذا باید به بهترین شکل به آنها خدمات ارائه دهیم.»

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو کارکرده مشخص شد [+جزئیات]

مردم چرا به‌دنبال خودرو خارجی هستند؟

وزیر کشور ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت خودروها، افزود: «کیفیت علاوه بر اینکه در ایمنی نقش دارد، یک فرهنگ رفتاری را تشکیل می‌دهد؛ پایبندی به ضوابطی که می‌تواند مسیر ما را در یک روند تعالی قرار دهد، بسیار مهم است.»

وی با اشاره به استلزام به هزینه بسیار جهت تامین سوخت محصولات یورو 6، عنوان کرد: «می‌توانیم بخش زیادی از نیاز‌های خود را با محصولات یورو ۵ برطرف کنیم. البته وزارت نفت در تامین سوخت این خودرو‌ها تلاش‌های زیادی کرده است.»

خودرو خارجی

وحیدی همچنین اظهار داشت: «حدود 9 – 8 سال تولید وسایل نقلیه عمومی متوقف شده بود و به‌تازگی به مدار برگشته است؛ بنابراین در این حوزه عقب‌ماندگی داریم که باید رفع شود.»

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: «با انعقاد قرارداد‌هایی حدود 10 هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی دیزلی و 4 تا 5 هزار خودروی برقی تامین کردیم. برای تامین منابع مشکلاتی وجود داشت و با اُفت‌وخیز‌هایی مواجه بودیم. این مشکلات مالی نباید مانع تولید شود. از تمام کسانی که بدون تامین مالی برای تولید همکاری کردند، قدردانی می‌کنم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توجه بیشتر مردم به خودرو خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر