coinex
راهنمای خرید تکراتو

تولید خودرو برقی در ایران از سال آینده آغاز می‌شود!

به گفته وزیر صمت، تولید خودرو برقی در ایران از سال آینده آغاز می‌شود. ظاهراً خودروسازان باید حداقل یک مدل خودرو الکتریکی در تولیداتشان وجود داشته باشد.

براساس گفته عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو برقی در ایران از سال 1403 آغاز خواهد شد و خودروسازان موظف‌اند در سبد تولیدی خود، حداقل یک مدل خودرو الکتریکی نیز داشته باشند. پیش‌تر و در حاشیه جلسه هیئت دولت شاهد رونمایی از چندین مدل خودرو برقی در محوطه این اجلاس بودیم و حالا صحبت از تولید خودرو برقی به میان آمده است. باید منتظر ماند و دید که روند تولید این نوع خودرو در کشور به چه شکل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: امکان شارژ خودرو برقی در منزل فراهم می‌شود

تولید خودرو برقی در ایران از سال آینده کلید خواهد خورد

وزیر صمت در جریان رونمایی‌های اخیر، از تولید خودروهای برقی توسط خودروسازان داخلی خبر داد. به گفته وزیر صمت، خودروسازان داخلی از سال آینده به‌سمت تولید اتومبیل‌های الکتریکی حرکت خواهند کرد. خودروسازان داخلی مجاب شده‌اند تا از سال آتی در سبد محصولات خود یک خودروی برقی نیز داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد:

«از امسال برنامه توسعه زیرساخت‌ها برای خودروهای الکتریکی را نیز آغاز کرده‌ایم. هم‌اکنون این طرح در تهران درحال حرکت به شرایطی امیدبخش است و تا پایان سال به شرایطی نرمال خواهد رسید.»

این اظهارات با رونمایی از خودروهای الکتریکی در نمایشگاه‌های دستاوردهای دولت طی هفته دولت همراه بوده است.

تولید خودرو برقی در ایران از سال آینده کلید خواهد خورد

تأکید بر ورود خودروهای برقی به خط تولید خودروسازان درحالی صورت می‌گیرد که همچنان زیرساخت مناسبی برای استفاده از این خودروها در کشور وجود ندارد. علاوه‌براین، وزارت نیرو هنوز هیچ اظهارنظری در مورد تأمین برق این خودروها ارائه نکرده است. با توجه به قطعی برق در فصل تابستان که به رویدادی عادی برای مردم تبدیل شده، عرضه خودروهای الکتریکی به‌صورت گسترده چه پیامدهایی برای مصرف‌کنندگان عادی برق خواهد داشت؟

در سوی دیگر، تولید خودروهای برقی به زیرساخت‌های متفاوتی نیاز دارد. رویه تولید خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای درون‌سوز متفاوت است. ایران‌خودرو و سایپا طی سالیان گذشته نمونه‌های مختلفی از خودروهای الکتریکی را معرفی کرده‌اند، بااین‌حال هیچ‌کدام از این خودروها به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند. زنجیره تأمین خودروهای برقی متفاوت از خودروهای درون‌سوز است و تأمین باتری این خودروها به‌تنهایی به یک پروسه جداگانه نیاز دارد.

اظهارات وزیر صمت در رابطه با تولید خودروهای الکتریکی درحالی صورت می‌گیرد که خودروسازان درزمینه تولید خودروهای درون‌سوز فعلی نیز با مشکل تأمین قطعات مواجه هستند. شرایط خدمات پس از فروش در مورد خودروهای مونتاژی نیز چندان جالب نیست. بسیاری از این خودروها پس از توقف تولید، با بحران قطعات یدکی روبه‌رو می‌شوند. بنابراین در چنین شرایطی اصرار بر تولید گسترده خودروهای برقی تنها موجب واردشدن فشار اقتصادی بر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودرو خواهد شد. البته در شرایطی که جایگاه شارژ در شهرهای بزرگ وجود ندارد، خودروهای الکتریکی تنها برای مصارف کوتاه‌مدت مفید هستند و نمی‌توانند تأثیر بزرگی بر آلودگی هوا یا میزان مصرف سوخت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تولید خودرو برقی در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر