;
coinex

حراج برگ دست‌نویس استیو جابز برای تبلیغ اپل وان با قیمت باورنکردنی 175 هزار دلار!

برگ دست‌نویس استیو جابز برای تبلیغ اپل وان با قیمت باورنکردنی 175 هزار دلار به حراج گذاشته شد. این برگ در سال 1976 نوشته شده است.

استیو جابز فقید اپل را در سال 1976 تأسیس کرد و تا چندین سال این شرکت بزرگ را به خوبی اداره کرد. این کارآفرین بزرگ از خود یادگاری‌های بسیار باارزشی باقی گذاشته است. یکی از این موارد، برگ دست‌نویس استیو جابز برای تبلیغ اپل وان بوده که در همان سال تأسیس شرکت متبوعش، نوشته شده و حالا در یک حراج به مبلغ باورنکردنی 175 هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: چک 175 دلاری استیو جابز به قیمت 107 هزار دلار به فروش رفت [+عکس]

برگ دست‌نویس استیو جابز برای تبلیغ اپل وان به حراج گذاشته شد

استیو جابز، اپل را در سال ۱۹۷۶ تأسیس کرد و تا سال ۱۹۸۵ یعنی به‌مدت ۹ سال مدیرعامل آن بود. اگرچه اپل در سال‌های پایانی این دوره با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اما بسیاری از ایده‌های مهم برای محصولات جدید برند مذکور از همان زمان آغاز شد و به‌همین‌دلیل اقلام مربوط به دوران ابتدایی فعالیت اپل با قیمت‌های بسیار زیاد در حراجی‌ها به‌ فروش می‌رسند.

استیو جابز از همان روزهای اولیه‌ شروع کار اپل، چهره‌ای بسیار تأثیرگذار بود. علاوه‌بر این بسیاری از افرادی که با مؤسس اپل کار می‌کردند به تمایل او برای کنترل همه‌چیز اشاره دارند. جابز بیشتر مواقع، تصمیمات بزرگی درمورد تبلیغات می‌گرفت و حتی آگهی اولین کامپیوتر اپل را سال ۱۹۷۶ نوشت که اکنون همان برگه با قیمتی بیش‌ از ۱۷۵ هزار دلار در یک حراجی فروخته شده است.

برگ دست‌نویس استیو جابز برای تبلیغ اپل وان به حراج گذاشته شد

تاریخ نوشته‌شدن برگه‌ تبلیغاتی Apple-1 به مارس ۱۹۷۶ برمی‌گردد؛ یعنی درست چند ماه قبل‌ از عرضه‌ این محصول. تبلیغ مذکور روی یک‌ تکه کاغذ یادداشت‌ نوشته شده و حاوی مشخصات فنی کامپیوتر و همچنین افکار جابز درمورد قابلیت‌های آن است. این آگهی با توصیف Apple-1 به‌عنوان «کامپیوتر کامل روی یک بُرد» آغاز می‌شود و سپس به فهرستی از ویژگی‌ها مثل رم 8K، کیبورد و خروجی ویدیویی با امکان اتصال به تلویزیون اشاره می‌کند.

تبلیغ Apple-1 همچنین روی قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ این محصول تأکید دارد. فروش برگه‌ دست‌نویس آگهی Apple-1 به قیمت بیش‌ از ۱۷۵ هزار دلار گواهی بر ارزش تاریخی آن است. این اثر کمیاب و ارزشمند قطعاً طی سال‌های آینده نیز موردتوجه مجموعه‌داران و مورخان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حراج برگ دست‌نویس استیو جابز برای تبلیغ اپل وان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر