coinex
راهنمای خرید تکراتو

دایون Y7 توسط خودروسازی ایلیا در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد [+تصاویر]

خودروسازی ایلیا همواره با محصول دایون Y5 شهرت داشته و حالا این خودروساز در نمایشگاه خودروی مشهد از نسخه ارتقایافته این خودرو با نام دایون Y7 رونمایی کرد.

در جریان بیست و سومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد که از 9 شهریور ماه آغاز و تا 12 شهریور از ساعت 17 الی 22 برای علاقه‌مندان به حوزه خودرو ادامه دارد، تولید کنندگان و خودروسازان بخش خصوصی و دولتی حضور فعالی دارند و در این میان شرکت صنایع خودروسازی ایلیا افزون بر رونمایی از وی جی وی، اقدام به معرفی دایون Y7 نیز کردند.

خودرو دایون Y7 صرفاً در بعد فنی و امکانات ایمنی و رفاهی با مدل Y5 شرکت ایلیا متفاوت بوده و به همین جهت، در قسمت ظاهری تفاوتی مشاهده  نمی‌شود. در مجموع شکل ظاهری این خودرو را شاید بتوان برای یک خودروی شاسی­ مستقل با توانایی بیراهه‌­ نوردی قابل قبول قلمداد کرد.

کمپانی خودروسازی دایون یا گروه دایون در سال 1987 در شهر شانشی چین به‌منظور تولید انبوه خودرو و موتورسیکلت و خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف خودرویی تأسیس شد. این کمپانی افزون بر شانشی، در چهار شهر دیگر چین همچون یونچنگ، چنگدو، شیان و گوانگژو هم دارای خط تولید است.

این شرکت تا به امروز در حوزه خودروهای سواری آنچنان موفقیتی کسب کرده، اما با نمایش چند محصول جدید در نمایشگاه چنگدو سال 2022، از برنامه خود جهت ایجاد تغییرات اساسی خبر داد. درحال‌حاضر خودروی M1 از این کمپانی مشغول طی کردن تست‌های فنی در ایران است.

بیشتر بخوانید: بستیون T77 توسط بهمن موتور در نمایشگاه خودرو مشهد معرفی شد [+تصاویر]

مشخصات فنی دایون Y7

در بخش فنی و نیروی محرکه این خودرو، یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 202 اسب بخاری دایون Y5 با پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ 4K22 ساخت میتسوبیشی در مدل دایون Y7 جایگزین شده و حالا این خودرو 215 اسب‌ بخار قدرت و 320 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از فناوری اختصاصی میتسوبیشی به نام MIVEC استفاده می‌کند که شامل زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌‌ها را خواهد شد. گفتنی است که پیشرانه مورد اشاره در مکث کلوت اتوماتیک هم، که در اصل دایون V5 بوده، مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و از جمله پیشرانه‌های پرتوان در بازار داخلی ایران محسوب می‌شود.

دایون Y7 دایون Y7 دایون Y7

همچنین جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک این خودرو نیز دقیقاً همچون Y5 از نوع AT و ساخت کمپانی آیسین و زومکس بوده و مکانیزم انتقال قدرت در دیفرانسیل هم از سوی بورگوارنر مهندسی شده است. دیفرانسیل عقب دایون Y7 به قفل دیفرانسیل مکانیکی و اتوماتیک محور عقب تجهیز شده است و دیفرانسیل مرکزی این شاسی بلند چینی نیز در سه حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین تنظیم خواهد شد.

دایون Y7 دایون Y7

از سوی دیگر دی لایت‌های دایون Y7 روی مه شکن‌های خودرو تعبیه شده و حالا این شاسی بلند دارای امکانات جدیدی همچون سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور نور و باران خواهد بود.

دایون Y7 دایون Y7

از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو، که در دایون Y5 هم مشاهده می‌شد، باید به مواردی مانند نمایشگر لمسی، هفت صندلی، صندلی برقی راننده، سامانه مدیریت تعادل، استارت دکمه‌ای، سانروف، دوربین عقب، ره‌یاب ماهواره‌ای، آینه‌های تاشوی برقی، تنظیم الکتریکی شدت پرتاب باد ردیف دوم و سوم، تریم داخلی چرم، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، تهویه الکتریکی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین، دو عدد ایربگ، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک و مکانیکی، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمزهای ABS ،EBD ،BA و… اشاره داشت.

دایون Y7 دایون Y7

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جدیدترین مشخصات خودرو بستیون T77 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر