coinex
راهنمای خرید تکراتو

ناسا 50 سال پیش به طور اتفاقی حیات فرازمینی در مریخ را نابود کرد!

بنابر ادعای یکی از پژوهشگران دانشگاه فنی برلین، حیات فرازمینی در مریخ 50 سال قبل کشف شده اما به‌صورت اتفاقی توسط ناسا نابود شده است.

دیرک شولتز ماکوخ (Dirk Schulze-Makuch)، پژوهشگر دانشگاه فنی برلین (TU Berlin) معتقد است که ناسا 50 سال قبل هنگامی که دو فرودگر وایکینگ را به مریخ ارسال کرد، موفق به کشف حیات فرازمینی در مریخ شده؛ بااین‌حال در جریان یک آزمایش به‌صورت اتفاقی آن را نابود کرده است.

در ابتدای این بحث شایان ذکر است که ناسا در جریان ماموریت وایکینگ موفق شد فرودگر وایکینگ را در تاریخ 20 جولای 1976 و وایکینگ 2 را در سوم سپتامبر 1976 روی مریخ فرود بیاورد. این کاوشگرها دارای امکاناتی نظیر دوربین‌های رنگی استریو، تجهیزات هواشناسی، لرزه‌سنج، طیف‌سنج فلورسنس پرتو ایکس و کروماتوگراف گازی/طیف‌سنج جرمی بودند تا به کشف نشانه‌های احتمالی از حیات فرازمینی در مریخ بپردازند. همچنین بررسی ویژگی‌های فیزیکی و مغناطیسی خاک و جو هم از اهداف دیگر این ماموریت بود.

حالا اما طبق ادعای شولتز ماکوخ، ناسا در دهه 1970 بعد از کشف حیات در مریخ مقداری آب به خاک افزوده که این آزمایش منجر به نابودی هر گونه حیات شده است. ناسا این آزمایش را به‌عنوان آزمایش‌های بیولوژیکی کاوشگر وایکینگ صورت داده بود؛ نتیجه این آزمایش ابتدا از نظر متابولیسیم مثبت بود، بااین‌حال در این پژوهش هیچ اثری از مواد آلی پیدا نشد. این پژوهشگر اعتقاد دارد که آب حاوی یک محلول غذایی در خاک احتمالا بیش از اندازه مایع بوده و منجر به نابودی حیات شده است.

بیشتر بخوانید: هواپیمای مافوق صوت ناسا با کارکرد تجاری به زودی به بازار می‌آید؛ نیویورک تا لندن، 90 دقیقه!

نابودی حیات فرازمینی در مریخ توسط ناسا

با وجود اینکه برای بسیاری از افراد، نابودی حیات در مریخ با آب کمی تعجب‌آور است، اما به‌نظر این امر برای میکروب‌هایی که در سنگ‌های نمکی بیابان آتاکاما سیاره زمین وجود دارند، به اثبات رسیده است. بیابان آتاکاما که از نظر ظاهری به مریخ شباهت فراوانی دارد، سکونتگاه میکروب‌هایی بوده که به آب باران جهت زنده ماندن نیازی نداشته و در حقیقت آب فراوان منجر به نابودی آن‌ها خواهد شد.

حیات فرازمینی در مریخ

ماکوخ ضمن اشاره به اینکه نتایج آزمایش‌های ناسا در ماموریت وایکینگ گیج‌کننده بوده اضافه کرد که یکی از آزمایش‌ها مثبت و آزمایش دومی که به‌منظور تبادل گاز صورت گرفته بود، منفی شده است. در حقیقت آزمایش وجود حیات در خاک مریخ منجر شد تا محققان آب را به خاک بیافزایند تا تنفس و متابولیسم را در آن بررسی کنند. آن‌ها بر این عقیده بودند که چنانچه موجودات زنده در مریخ وجود دارند، پس میکروارگانیسم‌ها می‌توانند مواد مغذی را به مصرف برسانند و کربن رادیواکتیو را به شکل گاز منتشر کنند.

حیات فرازمینی در مریخ

این پژوهشگر در ادامه مدعی شده که احتمالا حیات فرازمینی در مریخ دارای هیدروژن پراکسید بوده است، درواقع چنانچه حیات بومی مریخ با ترکیب هیدروژن پراکسید در سلول‌های خود با محیط سازگار شده باشند، این آزمایش باعث از بین رفتن آن شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نابودی حیات فرازمینی در مریخ توسط ناسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: گجت‌نیوز

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر