coinex
راهنمای خرید تکراتو

تسلا مدل 3 جدید با امکانات بیشتر و افزایش برد معرفی شد [+تصاویر]

خودرو تسلا مدل 3 جدید پس از 6 سال از معرفی نمونه پیشین خود با ظاهری جذاب‌تر با کد داخلی پروژه‌های لند در کارخانه این شرکت دیده شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از عصر ایران، برخی کارشناسان حوزه خودرو، رونمایی از محصولات تسلا را مهم‌ترین رویداد این صنعت بین‌المللی در طول 10 سال اخیر قلمداد می‌کنند زیرا موضوع استفاده از الکتریسیته در حرکت خودروها با اثرات تسلا در بازار جهان بسیار جدی‌تر از قبل پیگیری شده است.

تا به امروز 6 سال از معرفی خودرو محبوب مدل 3 تسلا و فروش موفق حدوداً 2 میلیون دستگاه آن در بازار جهانی گذشته که حالا شاهد معرفی تسلا مدل 3 جدید هستیم.

خودرو تسلا مدل 3 جدید هم‌اکنون با کد داخلی پروژه‌های لند در کارخانه مورد شناسایی قرار گرفته که از ظاهری جذاب‌تر از نسخه پیشین خود برخوردار است. در این خودرو تمامی زوایا تراش خورده و به زیبایی پرداخت شده تا در قسمت جلو و عقب بازطراحی موفقی را مشاهده کنیم. داخل کابین هم فضای جدیدی قرار گرفته که مزیت رقابتی بسیاری نسبت به رقبای خود ایجاد می‌کند.

تسلا مدل 3 جدید از اواخر اکتبر در اروپا به مشتریان تحویل داده می‌شود. برای خاورمیانه هم باز زمانی مشابه مدنظر قرار گرفته است. مطابق با اطلاعات موجود، تولید این مدل درحال‌حاضر در گیگافکتوری شانگ‌های شروع شده است. نسخه ویژه بازار آمریکا هم در کارخانه کالیفرنیا به تولید خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: ابرکامپیوتر فوق‌پیشرفته تسلا مجهز به 10 هزار پردازنده هوش مصنوعی انویدیا H100 خواهد بود!

مشخصات ظاهری و فنی تسلا مدل 3 جدید

به‌روزرسانی‌هایی که در تسلا مدل 3 جدید صورت گرفته در حال‌حاضر شامل نسخه محور عقب و برد طولانی (LR) بازار اروپا بوده و سایر تریم‌ها با فاصله بیشتری به بازار خواهند رسید. طبق اعلام تسلا، تغییرات بدنه منجر به بهبود شرایط آئروداینامیک خودرو شده و شاخص ضریب درگ را هم کمتر کرده است.

تسلا مدل 3 جدید

پروفایل دماغه نسبت به مدل پیشین تسلا 3، از خطوط جدیدی تشکیل شده و گرافیک داخلی چراغ‌های اصلی هم ارتقاء یافته‌اند. خط درپوش موتور در‌حال‌حاضر به گلگیرها نزدیک‌تر شده و مسیر زیباتری را فراهم ساخته است. انتخاب الگوی باریک‌تر برای چراغ‌های جلو هم یکی دیگر از اقدامات موفق در طراحی جدید دماغه تسلا مدل 3 جدید به‌شمار می‌رود.

تسلا مدل 3 جدید

همچنین بدنه در قسمت جانبی شکل پیشین خود را حفظ کرده و در بخش عقب از چراغ‌های اصلی سی شکل بهره گرفته شده است. این فست بک جذاب از منظر ابعاد معادل 4720 میلیمتر در طول و 1441 اینچ در ارتفاع خواهد بود. ارتفاع از سطح زمین هم 140 میلیمتر است.

از طرفی برد حرکتی مدل جدید تسلا 3 با رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی برابر با 554 کیلومتر و در مدل ال آر یا لانگ رنج معادل 678 کیلومتر عنوان شده است. این به معنای افزایش 12 درصدی نسبت به مدل فعلی است. شاخص صفر تا 100 کیلومتر در نسخه محور جلو برابر با 6.1 ثانیه و در مدل ال آر دارای سامانه تمام چرخ محرک برابر با 4.4 ثانیه است.

تسلا مدل 3 جدید

انتخاب رینگ های آپشن 19 اینچی با نام نوا، برد حرکتی را به 513 و 629 کیلومتر کاهش خواهد داد. تسلا مدل 3 جدید با رینگ‌های 19 اینچی به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 13.2 کیلووات ساعت انرژی صرف می‌کند (طبق استانداردهای تست اروپا) بااین‌حال در نسخه ال آر میزان مصرف به 14 کیلووات ساعت افزایش می‌یابد.

تسلا مدل 3 جدید

طراحی کابین تسلا مدل 3 جدید بسیار به یک اتاق لوکس و مجلل شبیه شده است. در این قسمت از آلومینیوم انادایز و پارچه استفاده بیشتری شده و نورپردازی داخلی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مهندسان تسلا جهت صداگیری و حذف نویز از کابین برنامه خاصی را دنبال کرده‌اند تا کابین جدید با استفاده از شیشه آکوستیک و مواد اولیه پیشرفته‌تر، به مراتب کم صداتر از مدل پیشین شود.

در حوزه فناوری‌های دیجیتال هم شرایط بهتر شده است. نمایشگر اصلی 15.4 اینچی حاشیه کمتری دارد و بخش قابل استفاده نمایشگر بیشتر شده است. همچنین یک نمایشگر 8 اینچی هم برای ردیف عقب مورد توجه قرار گرفته که تنظیمات سیستم تهویه، تهویه صندلی و دسترسی به تنظیمات سیستم سرگرمی را ایجاد کرده است.

تسلا مدل 3 جدید

در تریم ال آر ، مشتریان این امکان را دارند تا از سیستم صوتی با 17 اسپیکر، 2 ساب ووفر و 2 امپلی فایر لذت ببرند که در مدل پیشین این تریم 14 اسپیکر قرار داشت. در تریم محور جلو هم 9 اسپیکر، یک ساب ووفر و یک امپلی فایر عرضه خواهد شد. تسلا همچنین به استفاده از میکروفون‌های قدرتمندتر در جهت افزایش کیفیت مکالمه نیز روی آورده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات ظاهری و فنی تسلا مدل 3 جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر